joi, iunie 4, 2020

Cheia pentru o sanatate de fier. Mihaela Bilic, medic nutritionist, a vorbit pe pagina sa de socializare despre un mineral esential in dieta noastra zilnica.

Mihaela Bilic: “Cheia pentru o sanatate de fier sunt alimentele bogate în fier”

Când ne simțim lipsiți de putere, când suntem palizi și obosiți înseamnă că suntem anemici, adică avem o lipsă de fier. Cea mai frecventă anemie nutrițională este cea cu lipsă de fier, un mineral esențial în dieta noastră zilnică.

Rolul lor este să transporte oxigen la toate celulele

Citește și:

Globulele roșii din sange conțin hemoglobină, un pigment pe bază de fier. Rolul lor este să transporte oxigen la toate celulele, deci dacă nu există fier, nu există oxigenare celulară- și de aici consecințe grave.

Organismul nu poate produce fier (nici la om, nici la animale), cel mult îl poate depozita-ca rezervă- în diferite organe și țesuturi: ficat, splină, mușchi, măduvă, sînge. Rezultă implicit că produsele de origine animală sunt foarte bogate în fier.

Citește și:

Pe lângă ficat și carne roșie, peștele și fructele de mare, leguminoasele boabe (soia, fasolea) și oleaginoasele (semințe, alune, migdale) și legumele verzi (brocoli, spanac) sunt și ele bogate în fier. Bobul de cacao este campion ca efect antianemic, are un conținut de fier similar cu cel al organelor (ficat, splină).

Mihaela Bilic, nutritionist: Fierul nu este distrus prin gătit

Citește și:

Trebuie știut că fierul de origine vegetală (fier nonhemic) e utilizat în proporție de 3-10% , în timp ce fierul de origine animală (fier hemic) are o biodisponibilitate de 25-30%. O mică precizare: fierul nu este distrus prin gătit, așa că nu contează dacă friptura este în sînge sau bine făcută, conținutul de fier rămâne neschimbat.

Combinați carnea cu legumele la aceeași masă, este o asociere care potențează toți nutrientii

Cât despre fierul din legume și leguminoase, absorția lui se triplează în prezența vitaminei C, așa că nu ezitați să puneți zeamă de lămâie în salate. Iar pentru un echilibru nutrițional real, combinați carnea cu legumele la aceeași masă, este o asociere care potențează toți nutrientii, nu doar fierul. Și un ultim sfat: nu beți ceai negru în timpul mesei, scade cu 50% absorția fierului,

a scris nutritionistul Mihaela Bilic pe pagina sa de Instagram.

Parteneri