Economic

Lovitura dura pentru o celebra companie aeriana! Se asteapta concedieri masive

Lovitura dura pentru o celebra companie aeriana! Cu numai o săptămână în urmă, operatorul aerian german Lufthansa își anunța intenția de a-și eficientiza activitatea și de a înceta contractele cu 22.000 dintre angajații săi din întreaga lume.

Acum, potrivit Rador, Franța este în multă agitație, după ce au apărut în presă informații că Air France va face concedieri masive. Transporturile aeriene sunt sectorul cel mai grav afectat de criza sanitară, după ce timp de câteva luni traficul a scăzut cu aproape 90% la nivel mondial.

Compania franceză numărul 1 se pregătește să își reducă drastic efectivele

Până în 2022, între 8.000 și 10.000 de posturi ar urma să dispară din schema Air France, ceea ce reprezintă până la 20% din personalul actual, o consecință directă a epidemiei de coronavirus. Aceste cifre au ajuns în presă din surse sindicale, neconfirmate deocamdată de Air France. Sunt amenințate toate categoriile de personal.

Cea mai dură lovitură i-ar viza pe salariații de la sol, dintre care 6.000 ar urma să își piardă locurile de muncă, precum și 2.000 de însoțitori de bord și 400 de piloți. Planul de restructurare la care încă lucrează compania aeriană franceză, anunțul oficial urmând să fie făcut la începutul lunii iulie, a produs multă nemulțumire în rândul liderilor sindicali și îngrijorare mare în cel al angajaților.

Conducerea Air France asigură că plecările se vor face pe bază de voluntariat, iar cei care vor renunța la post de bunăvoie vor primi compensații financiare. Chiar dacă a admis că restructurarea este de neocolit pentru a putea relansa compania, ministrul economiei și finanțelor, Bruno Le Maire, nu a confirmat cifrele vehiculate în presă privind concedierile de la Air France, estimând că acestea nu vor fi chiar atât de ridicate.

”Se vor face ajustări necesare, dar le cer celor de la Air France să nu recurgă la concedieri forțate. Aceasta este linia roșie care nu trebuie depășită. Chiar dacă sunt regretabile, unele ajustări de personal sunt necesare, pentru că relansarea nu se va putea face de la o zi la alta, iar pierderile au fost extrem de importante în ultimele luni. Eu cred cu convingere în viitorul companiei noastre aeriene.

Nu am fi investit 7 miliarde de euro în Air France dacă nu am fi avut încredere că ea va deveni compania cea mai respectuoasă față de mediu, una dintre cele mai atractive și mai profitabile.

La sfârșitul anului trecut, Air France avea 55.300 de salariați

La ajutorul acordat de statul francez se adaugă alte patru miliarde de euro din partea Olandei pentru salvarea grupului Air France KLM. Niciunul dintre cele două guverne nu a condiționat ajutoarele de un angajament al grupului că nu va face concedieri. Altele au fost cerințele și în principal un plan de reducere a emisiilor de dioxid de carbon și de transformare a flotei astfel încât să fie mai puțin poluantă și să producă mai puțin zgomot.

În planul de restructurare ar fi prevăzută și renunțarea la cursele interne, mai ales la cele care sunt dublate de trenurile de mare viteză, reducându-se astfel poluarea și fiind stimulată în același timp Compania Națională de Căi Ferate.