joi, iunie 4, 2020

Painea neagra! Mihaela Bilic, nutritionist, spulbera tot ce stiam pana acum. Intr-un mesaj aparut pe pagina sa de socializare, medicul explica cum este indicat sa mancam painea, in caz ca nu vrem sa ne ingrasam.

“Pâinea neagră îngrașă la fel ca și pâinea albă, ba chiar mai tare

Sunt foarte multe persoane care trăiesc cu impresia că pâinea neagră este prietena siluetei. Painea albă este acuzată de toate relele, iar cea neagră pusă pe un piedestal, uitând un lucru esențial: că e vorba tot de paine, adică un aliment de bază, ce trebuie să facă parte din dieta zilnică.

Painea neagra. Mihaela Bilic: Ce are diferit painea neagră?

Citește și:

O făină mai puțin rafinată, care conține nu doar miezul bobului de grâu, ci și o parte din înveliș (tărâțe). Miezul bobului înseamnă proteine (gluten) și amidon (glucide lente), iar tărâțele înseamnă fibre, minerale și vitamine.

Din păcate mineralele și vitaminele din cereale nu pot fi utilizate decât în procent de 10%. Cat despre calorii, 100g paine au în medie 240cal, indiferent de culoare. 

Citește și:

Painea neagră este de obicei mai densă și mai grea, deci 100g paine neagră ocupă un volum mai mic și pare mai puțină decât 100g paine albă. O chiflă albă și pufoasă are 25g, în timp ce o chiflă Graham are 35g, deși amândouă arată la fel ca dimensiune. 

Mihaela Bilic: Concluzia e simplă: Atenție mare la cantitate, dacă nu vreți să vă îngrășați!

Pâinea neagră are câteva grame de fibre în plus, dar și o densitate calorică mai mare. Atenție mare la cantitate, dacă nu vreți să vă îngrășați! O franzelă/baghetă are 400g, dar e umflată și pufoasă și pare multă, în schimb o pâine de secară are 500g și e cât doi pumni. Tăiați felia cat mai subțire, faptul că e neagră nu înseamnă că nu are calorii”, a scris medicul nutritionist pe pagina sa de Instagram.

Parteneri