Lifestyle

Realizare uriasa pentru o echipa din Romania. Ce s-a intamplat in cadrul competitiei Technovation

Realizare uriasa pentru o echipa din Romania. Ce s-a intamplat in cadrul competitiei Technovation

Realizare uriasa pentru o echipa din Romania. O echipă din România câștigă titlul de cea mai bună aplicație europeană în cadrul competiției internaționale Technovation Girls

Echipa GirlEsc, formată din 5 eleve din București, a obținut Premiul Regional acordat Europei în cadrul competiției internaționale de tehnologie Technovation Girls, competiție dedicată exclusiv fetelor.

Peste 1,500 de echipe, din 62 de țări

Este pentru prima dată când o echipă din România se califică atât de departe în cadrul acestei competiții, anul acesta participând peste 1,500 de echipe, din 62 de țări, printre care SUA, Canada, Germania sau Japonia.

Eleve la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu din București, Luminita Nitescu, Mihaela Ionita, Alexandra Popa, Maria Alecu și Alexandra Gheorghe au creat de la zero o aplicație pentru mobil care vine în ajutorul persoanelor aflate în situații de urgență. 

Ideea aplicației lor a plecat de la evenimentul tragic petrecut în urmă cu un an în orașul Caracal, situație în care autoritățile nu au avut suficiente informații pentru a interveni corespunzător asupra cazului.

EnGuard, aplicația dezvoltată de tinerele românce este dedicată tuturor persoanelor care se află într-o situație de urgență, periculoasă, prin care pot contacta pe baza unor semnale, poliția sau o persoană de încredere. Mesajul transmis va cuprinde localizarea victimei în timp real și o înregistrare vocală a convorbirii.

Realizare uriasa pentru o echipa din Romania. Ce s-a intamplat in cadrul competitiei Technovation

În cadrul unui interviu video, membrele echipei GirlEsc au vorbit despre aplicația lor și despre experiența în cadrul competiției: https://youtu.be/NYZSjndyh0Y 

‘‘Pornind pe acest drum neavând experiență în dezvoltarea unei aplicații, nu ne-am fi așteptat să ajungem atât de departe. Pentru noi, Technovation înseamnă mai mult decât un concurs, deoarece prin intermediul aplicației noastre am reușit să atragem atenția asupra unei realități crunte a secolului XXI. Așadar, ne bucurăm nespus că mesajul nostru a fost receptat și amplificat. Premiul Regional ne confirmă încă o dată că, împreună putem fi auziți și în siguranță, așa cum comunică și motto-ul aplicației: Safe and Heard” a declarat echipa câștigătoare a premiului.

Partea și mai frumoasă este ca mentorul echipei GirlEsc este un elev al aceluiași liceu care și-a dorit să-și încurajeze colegele să se implice în astfel de competiții prin care se pot face remarcate pe plan internațional, să învețe și să facă un pas spre visul lor și spre viitoarea carieră.

Sunt nespus de mândru de tot parcursul echipei în cadrul competiției, de modul în care fiecare membru s-a dezvoltat în urma acestei experiențe, iar distincția cu Premiul Regional reprezintă un mijloc de validare al devotamentului de care au dat dovadă” a spus Andrei Matei, mentorul echipei.

Anul acesta, România a avut în semifinală 9 echipe, 7 la divizia de seniori și 2 la divizia de juniori, de 3 ori mai multe decât în 2019. În urma unui proces de jurizare amplu, desfășurat la nivel internațional, România s-a clasat pe locul 5 ca număr de echipe calificate în semifinale. 

În ciuda situației naționale și a modificării condițiilor de desfășurare a competiției, elevele din România s-au mobilizat mai bine ca niciodată. Suntem mandri de participantele din România, mai ales că vedem în fiecare an mai multă determinare din partea lor.

Le mulțumim profesorilor care ne-au ajutat să diseminăm mesajul programului la nivel național, elevelor care s-au implicat în calitate de ambasadori și partenerilor care ne sunt alături”, a declarat Alin Chiriac, fondatorul Adfaber.

Echipele, sub îndrumarea mentorilor, specialiști în domeniul IT sau a profesorilor coordonatori, au avut șansa de a-și transforma ideea într-un proiect de tip start-up.

Au creat aplicații mobile care contribuie la rezolvarea unei probleme importante din societate. În plus fetele au realizat un business plan alături de o prezentare de lansare pe piață a aplicației.

Adobe Romania și Banca Transilvania au ales să susțină tinerele din România, alăturându-se în calitate de sponsori naționali ai competiției Technovation Girls 2020.

Competiția este promovată și organizată anual în România de către ADFABER, ONG-ul a cărui misiune este de aduce educația mai aproape de tehnologie.