Info Actual > Diverse > Ce să mănânci când eşti stresat. 7 alimente cu efect calmant
Diverse

Ce să mănânci când eşti stresat. 7 alimente cu efect calmant

Ce să mănânci când eşti stresat. 7 alimente cu efect calmant

Chiar dacă stresul şi mâncarea nu fac casă bună, nutriţioniştii spun că depinde de tipul de aliment pe care îl consumi.

Atunci când stresul pune stăpânire pe oameni, aceștia consumăm alimente care ne fac rău organismului, de la gogoși, prăjituri, prăjeli, fast food, și nu numai. Consumându-le, aceste alimente ne lasă la fel de obosiți și, mai mult, crește nivelul de stres, nu scade.

Alimentele pline de zahăr și grăsimi nu îți influențează doar silueta, ci și dispoziția

Așadar, când te simți stresat și obosit, încearcă să consumi doar grăsimi sănătoase. Dar ce trebuie să mâncăm atunci când suntem stresaţi?

Specialiştii vin cu sfaturi extrem de importante. S-a aflat ce trebuie să mâncăm atunci când suntem stresaţi. Iată lista completă a acestor alimente care au efect de linistire.

Portocalele
Cel mai rapid efect de calmare il au portocalele datorita continutului ridicat de vitamina C, portocalele echilibreaza tensiunea arteriala si scade nivelul cortizolului (hormonul stresului).

Ciocolata neagră
O ciocolata cu 70% cacao este ideala pentru a scapa de stres. Datorita continutului ridicat de antioxidanti (flavonide), ciocolata reduce tensiunea arteriala, dar contribuie din plin si la prevenirea cancerului si a bolilor cardiovasculare.

Fructele de pădure
Oricare dintre fructele de padure au efecte benefice asupra reducerii nivelului de stres. Carbohidratii naturali pe care ii contin aceste fructe elibereaza incet zaharul in organism, astfel incat nu vei suferi nici o crestere, nici o scadere brusca a glicemiei. In plus, fructele de padure sunt o sursa excelenta de vitamina C, despre care se stie ca reduce nivelul cortizolului.

Grăsimile esenţiale
Somonul, macroul si sardinele sunt o sursa excelenta de grasimi esentiale, acizi grasi omega3 care ridica nivelul de serotonina din creier. Acest hormon regleaza abilitatea organismului de a lupta cu stresul.

Alimentele cu zinc
Unul dintre elementele al carui nivel scade cand esti stresat este zincul. Pentru a echlibra balanta, trebuie sa consumi alimente precum crustaceii, varecul (alga marina), ciupercile, carnea de curcan si sparanghelul.

Avocado
Acest fruct contine grasimi mononesaturate si potasiu care reduc tensiunea arteriala. Astfel, fructul de avocado nu numai ca te elibereaza de stres, ci iti si protejeaza inima. Efectul de calmare se datoreaza si vitaminei B, pe care avocado il contine, aceasta avand rolul de a proteja celulele nervoase ale creierului.

Mixul de seminţe
Miezul de nuca are vitamina B, nucile de Brazilia au zinc, migdalele au vitamina E, iar toate impreuna contribuie din plin la reducerea nivelului de stres, la protejarea celulelor nervoase. In plus, procesul de spargere a cojilor duce la detensionare prin eliberearea stresului, potrivit Capital.