Info Actual

Info Actual > Diverse > Cum faci sa nu te ingrasi in izolare! Nutritionist: 5 REGULI
Diverse

Cum faci sa nu te ingrasi in izolare! Nutritionist: 5 REGULI

Cum faci sa nu te ingrasi in izolare! In cadrul unui interviu oferit pentru DcMedical, doctorul nutritionist Florin Balanica a oferit 5 reguli pretioase, care te ajuta sa iti pastrezi silueta.

“Avem două variante, fie ne îmbolnăvim toți, scapă cine poate și așteptăm să producă occidentalii sau chinezii vaccinul, fie limităm contactul cu oamenii, și astfel, transmiterea virusului de la contact la gazdă. În cazul în care alegem varianta 2 și înțelegem că acum avem nevoie unii de alții, stăm acasă. Mintea este pusă la grea încercare, pentru că totul s-a schimbat, iar noi suntem robii obișnuințelor, atât din punct de vedere al programului zilnic, cât și al obiceiurilor alimentare. Avem nevoie de timp pentru a ne obișnui din nou cu altceva, iar acest stres poate să însemne o alimentație nepotrivită, ronțăieli și mai puțină mișcare. Iar acest lucru o să mai dureze, în funcție de rezistivitatea fiecăruia la schimbare”, spune doctorul Florin Balanica.

Asadar, doctorul a sarit in ajutori si a oferit cinci reguli simple, numai bune de aplicat in perioada de izolare la domiciliu, care va ajuta sa nu luati si in greutati si sa ramaneti sanatosi.

Cum faci sa nu te ingrasi in izolare! Regula 1 – Focus pe ceea ce contează și adaptați-vă vremurilor!

Viața merge înainte, vorbește cu tine și organizează-te, este doar o etapă din viață noastră. Organizarea presupune toate aspectele vieții noastre: mâncarea, mișcarea, activitatea, jobul. Plictiseala duce la reducerea vigilenței și atenției pentru ceea ce contează, pentru că mintea este în altă parte. Este conectată cu situația globală și “uită” ceea ce contează. Noi am făcut un program zilnic, care include și numărul de mese, mișcarea adaptată, lectură și teme online pentru copii. Așa că, focus pe ceea ce contează și adaptați-vă vremurilor! Trăim vremea celor adaptabili, iar asta ne face să continuăm, arata doctorul Florin Balanica.

Regula 2- Fară disperare și fără a goli rafturile magazinelor

Mă aprovizionez cu minimum de alimente necesare, fară disperare și fără a goli rafturile magazinelor! O să urmeze o perioadă în care vom arunca excesul de alimente cumpărate! Ce trebuie să avem în casă:

1. Carne albă slabă de pui, pește, curcan.

2. Carne roșie slabă de porc, vită, pește.

3. Probiotice: lapte fermentat – iaurt, kefir, lapte bătut, brânză slabă.

4. Cereale integrale: hrișcă, ovăz, orz, etc.

5. Ouă de găină.

6. Făină integrală din secară, grâu, etc.

7. Apă plată sau carbogazoasă.

8. Rădăcinoase: țelină, păstărnac, pătrunjel.

9. Legume de culoare verde: fasole verde, mazăre, broccoli, castravete, ardei gras; nu fugiți de legumele congelate, sunt foarte bune, mai ales în această perioadă. Congelat nu înseamnă procesat, iar congelat poate fi mai bun decât proaspăt din sursa necontrolată.

10. Legume proteice: ciuperci, linte verde, năut, fasole boabe de culoare neagră, fasole verde, mazăre

11. Fructe: măr verde, fructe de pădure, kiwi, ananas, lămâie. Și aici puteți opta pentru fructe congelate, pot fi o opțiune potrivită.

Regula 3 – 5 mese/zi, 3 principale și 2 gustări!

Dacă voi sări mese, senzația de foame mă face să ronțăi sau să mănânc mult din alimentele nepermise. Dacă mănânc ce trebuie, la 2-3 ore nu voi suferi de foame și nu voi apela la alimentele de stres: dulciurile. Mesele sunt foarte importante, dar totul depinde de organizare. Există și trebuie nu numai plăcere. În fapt, mâncarea trebuie să reprezinte nutrient și mai apoi gust, subliniază specialistul în Medicină Personalizată, Nutriție și Nutrigenomică.

Regula 4 – Fac mișcare zilnic!

Nu mult și nu peste posibilitățile individuale, 20-30 min/zi, indicat în prima parte a zilei, adică înainte sau după micul dejun cu 30-45 min. Nu urmărim creșterea masei musculare sau performanța în sport, dar nu trebuie să uităm că nutriția este precum contabilitatea, ce intră și ce iese din punct de vedere energetic. Așa că, mușchiul reprezintă un metabolism în sine care se hrănește cu glucoză, iar activitatea fizică este indicată indiferent de vârstă, sex sau condiție fizică. În curte, pe balcon, în sufragerie sau garaj, oriunde poate fi un loc bun pentru mișcare, trebuie doar să ne dorim, detaliază medicul.

Regula 5- Gustări sănătoase, cum ar fi fructele cu un conținut redus de zaharuri

Folosește gustări sănătoase, cum ar fi fructele cu un conținut redus de zaharuri, sâmburii – nuci și migdale, dar în cantitate mică, iaurtul slab, brânză slabă, omleta din albușuri, legumele de culoare verde. Pentru marea majoritate a oamenilor, gustare înseamnă chipsuri, covrigei și alune, toate bogate în carbohidrați și grăsimi. Mâncatul neatent din aceasta perioadă ne duce și la exces ponderal. Este ca și când merg să vizionez un film, cumpăr un sac de popcorn și-l mănânc pe tot, atenția fiind îndreptată către acțiunea filmului. Pentru că stăm acasă, putem produce mâncarea și gustările, modernitatea și traiul pe repede înainte, nu ne aduce numai lucruri bune. Gustările și ronțăielile preambalate reprezintă o sursă de a umple mațul și nicidecum de a ne hrăni!, a spus nutritionistul in cadrul interviului DcMedical.