Există controverse continue în ceea ce privește utilizarea dispozitivelor electronice. În România, majoritatea companiilor aeriene recomandă oprirea lor totală pe toată durata zborului. Acest lucru este o precauție suplimentară față de alte spații aeriene, întrucât în Uniunea Europeană și în Statele Unite ale Americii, se consideră că etapele necritice ale zborului nu sunt afectate în niciun fel de utilizarea electronicelor.
Pentru o mai bună înțelegere, etapele „critice” ale unui zbor sunt decolarea și aterizarea, în timpul cărora turbulențele sunt frecvent întâlnite, iar accesul echipajului la comunicații este crucial. O temere a autorităților este că, dacă toți pasagerii își utilizează telefonul în același timp, ei vor supraîncărca turnurile de comunicații, care vor primi mult prea multe semnale.
Totuși, un studiu efectuat în 1992 în SUA, de către Boeing, arată că există în general probleme în etapele necritice ale zborului. Într-adevăr, și tehnologia a evoluat mult de-atunci, precum și numărul de persoane care folosesc serviciile companiilor aeriene. Spre exemplu, în 2021, 2,2 miliarde pasageri au trecut pragurile aeroporturilor din întreaga lume. Acest număr este de două ori mai mic decât cel înregistrat în 2019, ultimul an prepandemic.
Nici UE nu mai are o opinie tranșantă despre acest subiect. Începând din 2014, pasagerilor le este permis să-și folosească telefoanele mobile și alte dispozitive electronice atunci când se află în jurisdicția Uniunii Europene.
Însoțitorii de zbor nu sunt la fel de mulțumiți de reglementările laxe privind utilizarea telefonului mobil. Ei acuză în primul rând o suprastimulare, deoarece pasagerii sunt predispuși să vorbească mai mult, fiecare într-o altă direcție. În plus, ei sunt mai puțin receptivi atunci când personalul însoțitor le transmite informații.
„Pentru mine, problema legată de utilizarea telefoanelor în timpul zborului este mai mult legată de experiența socială de a avea peste 200 de persoane în avion și de a vorbi cu toții în același timp. Într-o perioadă în care comportamentul perturbator al pasagerilor, inclusiv furia în aer, este din ce în ce mai frecvent, utilizarea telefoanelor în timpul zborului ar putea fi un alt factor declanșator care să schimbe întreaga experiență de zbor”, a declarat cineva care lucrează ca însoțitor de zbor, citat de Aleph News.
Totodată, utilizarea anumitor servicii este mult mai costisitoare pentru pasageri. Spre exemplu, Wi-Fi-ul are prețuri exorbitante atunci când îl folosim la bordul avionului. Totuși, în Statele Unite ale Americii, se încearcă crearea mai multor lățimi de bandă, special pentru cei care se află în aeronave, astfel încât să nu mai existe interferențe cu celelalte turnuri de telecomunicații.
Pe măsură ce Paștele se apropie, mulți oameni se întreabă câte ouă roșii este bine…
Kaufland România a anunțat programul de funcționare al hipermarketurilor sale în perioada sărbătorilor de Paște.…
Postul negru în Vinerea Mare este o practică profundă în tradiția ortodoxă, marcată de abstinența…
Indemnizațiile pentru invalizi, veterani și văduve de război au fost majorate începând din ianuarie 2024.…
Ministerul Finanțelor lucrează la introducerea unor noi taxe. Potrivit proiectului, accizele la tutun vor fi…
Vârstnicii din România au primit vești bune de la guvern. Au fost alocate 10 miliarde…
This website uses cookies.