Info Actual

Info Actual > Diverse > Masa de post poate fi periculoasă. Ce alimente nu trebuie să consumi în exces
Diverse

Masa de post poate fi periculoasă. Ce alimente nu trebuie să consumi în exces

Masa de post poate fi periculoasă. Ce alimente nu trebuie să consumi în exces

Masa de post poate fi periculoasă. Postul Crăciuniului a început din 15 noiembrie și ține 40 de zile. În această perioadă, românii consumă alimente fără carne, iar printre cele mai consumate alimente în astfel de perioade se numără zahărul și uleiul în cantități excesive. Pe lângă acestea, mai sunt mult cartofii, mazărea, fasolea, pate-urile vegetale, margarina și pâinea de secară sau cu semințe.

Să nu pierdem din vedere faptul că produsele de post procesate conțin foarte multe e-uri, după cum urmează:

Pate de post – 15 aditivi alimentari

E407 –22 (95.65%)
E621 – 21 (91.30%)
E301 – 16 (69.56%)
E150 – 14 (60.86%)
E330 – 13 (56.52%)
E481 – 11 (47.82%)
E452 – 11 (47.82%)
E415 – 11 (47.82%)
E472 – 10 (43.47%)
E451 – 10 (43.47%)
E120 – 10 (43.47%)
E635 – 8 (34.78%)
E508 – 5 (21.73%)
E412 – 5 (21.73%)
E316 – 4 (17.39%)
E466 – 3 (13.04%)
E516 – 3 (13.04%)
E472a – 2 (8.69%)

Margarină – 6-8 aditivi alimentari

E100 – curcumina
E160b – colorant sintetic
E202 – sorbat de potasiu,
E46 – emulgator sintetic

Pâine – 7 aditivi alimentari:

E160 – Beta-caroten
E170 – Carbonat de calciu
E200 – Acid sorbic
E223 – Metabisulfit de sodiu
E262 – Acetat de sodiu
E263 – Acetat de calciu
E270 – Acid lactic
E282 – Propionat de calciu
E300 – Acid ascorbic
E304i – Palmitat de ascorbil
E322 – Lecitină
E330 – Acid citric
E471 – Mono și digliceridele acizilor grași
E472 – Esterii acetici ai mono- şi digliceridelor cu acizi grași
E475 – Esterii poliglicerici ai acizilor grași
E481 – Stearoil 2 lactilat de sodiu
Halva – 3 euri

E330 – acid citric
E420 – sorbitol (îndulcitor)
E965 – sirop de maltitol

Nutriționiștii spun că nu trebuie să sărim peste cele trei mese principale pe zi și cele două gustări, însă cu puține calorii. Important este să avem mese echilibrate, fără excese. Dacă un sandviș conține 38 de aditivi alimentari, aportul de calorii pe care îl are o porție de mâncare gătită poate ajunge la 300 de calorii. Cel mai indicat este să nu depășim 1500-2000 de calorii pe zi.

Masa de post poate fi periculoasă. Ce alimente nu trebuie să consumi în exces

„Și produsele de post conțin E-uri. Trebuie să fiți atenți la câte E-uri consumați într-o zi. Nu uitați să citiți etichetele produselor înainte de a le consuma!”, scrie Sorin Mierlea, președintele InfoCons.

Și celebrul medic nutriționist Mihaela Bilic vine cu o atenționare pentru românii. Ea spune că nu trebuie să se exagereze cu consumul de ulei și zahăr în această perioadă.

„În afara postului spunem că mâncăm de dulce. Dar zahărul nu este reglementat în post. Prima mea recomandare pentru persoanele care țin post este să nu facă exces de zahăr, să nu consume în exces produse dulci, pentru că zahărul este nu un nutrient, ci mai degrabă un condiment în viața noastră. Riscăm, în momentul în care nu avem alte alimente care să ne fie pe plac, să dăm iama în dulciuri. Or, ăsta nu e un beneficiu pentru organism. Apoi, pe locul 2 vine excesul de grăsime. Atenție mare, dacă vorbim de postul ca la carte, veți vedea în calendarul religios că sunt foarte puține dezlegările la ulei și vin. Deci bunicii noștri știau că a ține post nu înseamnă să mănânci multe uleiuri prăjite, pentru că și uleiul era restricționat în post”, a declarat Mihaela Bilic, potrivit celor de la antena3.ro