Categories: International

McDonald’s își vinde afacerea din Rusia. Timp de 30 de ani, rușii au mâncat hamburgeri

Luni, 16.05.2022, McDonald’s a declarat că a început procesul de vânzare a afacerii sale din Rusia, aceasta fiind o decizie luată tot în contextul războiului din Ucraina.

Compania a mai transmis că păstrarea afacerilor sale în Rusia „nu mai este sustenabilă și nici nu este în concordanță cu valorile McDonald’s”.

McDonald’s va continua să-și plătească angajații

Astfel, la începutul lunii martie 2022, gigantul fast-food din Chicago, a declarat că își închide temporar magazinele din Rusia, dar va continua să-și plătească angajații (în număr de aproximativ 62.000 de oameni)

Într-o declarație, CEO-ul Chris Kempczinski a precizat:

„Cu toate acestea, avem un angajament față de comunitatea noastră globală și trebuie să rămânem neclintiți în valorile noastre, iar angajamentul nostru față de valorile noastre înseamnă că nu mai putem menține arcurile să strălucească acolo”.

Compania intenționează să înceapă să îndepărteze arcadele aurii și alte simboluri și semne cu numele McDonald’s,  în timp ce încearcă să-și vândă restaurantele. Totuși își va păstra mărcile înregistrate în Rusia.

Încă de la începutul invaziei asupra Ucrainei, o parte din companiile occidentale s-au luptat să plece din Rusia,  altele au rămas în Rusia cel puțin parțial, iar o altă parte  se confruntă cu retragerea.

Timp de 30 de ani, rușii au mâncat hamburgeri

Primul restaurant McDonald’s a fost deschis în Rusia, în centrul Moscovei, în urmă cu mai mult de 30 de ani, la scurt timp după căderea Zidului Berlinului. Acesta a fost un simbol puternic al reducerii tensiunilor din Războiul Rece dintre Statele Unite și Uniunea Sovietică, care avea să se prăbușească în 1991.

Analiștii spun că plecarea companiei McDonald’s din Rusia, reprezintă simbolul unei noi ere.

Neil Saunders, director general al GlobalData a declarat că „Plecarea sa reprezintă un nou izolaționism în Rusia, care acum trebuie să privească în interior pentru investiții și dezvoltarea mărcii de consum”.

Restaurantele din Rusia și Ucraina, au reprezentat aproximativ 9% din veniturile McDonald’s și 3% din veniturile operaționale înainte de război, a spus Saunders, potrivit apnews.com.

Din cauza părăsirii Rusiei, McDonald’s a declarat că se așteaptă la pierderi cuprinse între 1,2 și 1,4 miliarde de dolari.

În prezent, restaurantele McDonald’s din Ucraina sunt închise, dar compania plătește în continuare salariile întregi pentru angajații săi de acolo.

Beatrise Braha

Recent Posts

Voucherele de vacanță se vor acorda diferit anul acesta. Ce se schimbă pentru bugetari

Voucherele de vacanță pentru anul acesta au fost majorate. Guvernul a anunțat o creștere de…

14 minute ago

Pericol de inundații! Codul Galben vizează 12 râuri

Hidrologii au emis marți o avertizare de Cod galben de inundații pentru 12 râuri, valabilă…

o oră ago

Legea salarizării va fi gata abia în 2025. Ce angajați sunt afectați

Românii care lucrează în domenii precum sănătate, IT și educație vor beneficia de cele mai…

3 ore ago

Seniorii au de așteptat mai mult de o lună pentru pensii! Când intră banii în iunie

Seniorii din România vor trebui să aștepte mai mult de 40 de zile pentru a-și…

6 ore ago

Atenție la consumul de ouă roșii! Câte ouă putem mânca într-o zi?

Pe măsură ce Paștele  se apropie, mulți oameni se întreabă câte ouă roșii este bine…

4 zile ago

Programul de funcționare al hipermarketurilor de Paște! Ce magazine rămân deschise

Kaufland România a anunțat programul de funcționare al hipermarketurilor sale în perioada sărbătorilor de Paște.…

4 zile ago

Parteneri

  • EDITURA DE CARTE

Inegalabilul Davila

This website uses cookies.