Sare în ajutorul șoferilor
„E bine când ești un pic mai notoriu pentru că poți să aduci în spațiul public lucruri care n-ar trebui să se întâmple. Pentru mine a fost un lucru care probabil se întâmplă și altor șoferi. Nu a fost filtru – a fost doar un echipaj care m-a oprit în trafic. După prezentarea actelor, mi s-a solicitat să deschid portbagajul.
Mi s-a părut, fără să fiu foarte stăpăn pe legislație, un pic exagerat să se întâmple acest lucru fără să mi se spună niciun fel de motiv. Firește că am refuzat. Mi s-a spus că nu am cum să refuz așa ceva și am fost amendat cu vreo 1.200 de lei”, a rememorat ministrul.
A devenit specialist în legislație rutieră
La mine în procesul verbal nu a fost decât refuzul și, până la urmă, a fost o sentință corectă. Din punctul meu de vedere, e un lucru care ar trebui să fie bine înțeles de oameni, pentru că vorbim de drepturi private. Nu vreau să acuz Poliția, am o relație veche. A fost un caz aparte, dar lucrurile s-au îndreptat”, a spus Lucian Romașcanu, la Punctul de Întâlnire.
Ministrul din partea PSD și-a justificat refuzul prin faptul că i-ar fi fost afectată viața privată
Agentul nu a informat petentul cu privire la suspiciunea care ar fi legitimat controlarea vehiculului și nici nu a ținut cont că parlamentarii pot fi percheziționați numai cu avizul camerei din care fac parte.”
El a adăugat că, în opinia sa, dispozițiile art. 35 din OUG nr. 195/2002 în baza căreia a fost sancționat (”Obligațiile participanților la trafic”) ”constituie o restrângere a dreptului la viață privată, care trebuie să ofere anumite garanții, să fie determinate de motive întemeiate, nu de simpla voință a agentului, pentru a proteja cetățeanul împotriva arbitrariului sau abuzului agentului de poliție (…)”.