Actual Social

Podurile rutiere sunt un pericol public! Oficial, peste 4000 de construcții necesită reparare

Podurile rutiere sunt un pericol public! Oficial, peste 4000 de construcții necesită reparare
Arhivă

Mai mult de jumătate din podurile aflate în construcții în România necesită îmbunătățiri, o parte dintre ele prezentând un risc major de degradare. CNAIR susține că sunt șanse minime ca un pod să cadă ca la Neamț.

Conform reprezentanților Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), peste jumătate din podurile rutiere au nevoie de reabilitare sau înlocuire a unor componente, în timp ce 53 dintre ele sunt în cea mai avansată stare de degradare.

„În acest moment avem 4.482 de poduri care sunt în administrarea CNAIR, în clasa tehnică 1, adică cele mai bune sunt 1.387 de poduri ,în clasa tehnică 2 avem 659 de poduri, în clasă tehnică 3 avem 1683 de poduri, în clasă tehnică 4, 700 de poduri şi în clasă tehnică 5, adică cea mai avansată stare de deteriorare sunt 53 de poduri”, au declarat reprezentanții CNAIR.

Tipurile de lucrări de poduri rutiere

CNAIR declară că există trei tipuri de lucrări: de reabilitare a podurilor existente, precum podul de la Cernavodă, de înlocuire, precum podurile de pe DN 22 și construcțiile de obiective, unde amintim de podul peste râul Dâmbovița, pe DN 73. „Din 6 în 6 luni şi de câte ori este nevoie verificăm podurile şi elementele lor de rezistenţă, avem anumite utilaje care se numesc inspector de poduri, practic sunt nişte autovehicule speciale care au un braţ care trece peste parapetul podului şi vede pe dedesubt tot ce înseamnă aparate de sprijin, grinzi, capede de grinzi”, au mai precizat reprezentanții CNAIR.

Alte proiecte și planuri ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere

În prezent, se află în refacere sau în stadiul de înlocuire cinci poduri pe DN 22, aflate la km 210, 211, respectiv 212 și 213, precum și alte cinci poduri aflate în județul Tulcea, în zona Babadag. Un alt pod este construit peste Siret, în județul Galați, unde inițial a existat un pod realizat în anul 1924, dar care s-a degradat și nu a mai putut fi reparat.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a susținut că toate podurile din acest moment se află în diferite etape, fie de verificare, fie chiar de reabilitare, acolo unde este necesar.