Lifestyle

Revoltă în industria berii: Un alt mare brand scade nivelul de alcool, dar nu și prețul!

Foto: Captal.ro
Foto: Captal.ro

Un alt exemplu de „micșorare” a fost citat de producătorii de bere din Marea Britanie, care reduc nivelul de alcool, dar nu și prețul unora dintre cele mai populare variante ale lor.

Potrivit unei purtătoare de cuvânt a Greene King care a vorbit cu CNN, emblematica bere Old Speckled Hen are acum un nivel de alcool, sau ABV, de 4,8% în loc de 5%. Greene King este un important producător de bere și un lanț de pub-uri din Marea Britanie.

Nivelul de alcool scade, nu și prețul

Shepherd Neame, cel mai vechi producător de bere din țară, a redus în martie alcoolul în volum (ABV) al berii sale îmbuteliate Spitfire și Bishops Finger de la 4,5% la 5,4% și, respectiv, la 4,2% și 5,2%.

Potrivit unei investigații publicate duminică în The Mail on Sunday, berarii au menținut dimensiunile sticlei și ale dozelor cu aceeași cantitate de lichid, dar au scăzut conținutul de alcool.

Potrivit articolului, această „drinkflation” a fost o reflectare a „shrinkflation”, tendința comercianților cu amănuntul și a producătorilor de alimente de a micșora dimensiunea articolelor fără a scădea prețurile.

Publicația aducea argumentul că întreprinderile au profitat de aceste economii de taxe în loc să le transfere clienților prin scăderea prețurilor, deoarece, conform legislației britanice, producătorii de bere plătesc mai puține taxe pentru băuturile cu conținut mai scăzut de alcool.

Cu toate acestea, o purtătoare de cuvânt a Greene King a declarat pentru CNN că, după ani de zile de „presiuni inflaționiste asupra prețurilor materiilor prime, a costurilor de ambalare și a prețurilor energiei”, scăderea ABV a ajutat doar la compensarea costurilor în creștere.

Reprezentanta a spus că reducerea ABV „scade [taxa] pe care o plătim fără a schimba în mod evident aroma berii”.

Un reprezentant al companiei Shepherd Neame a declarat pentru CNN că firma a redus ABV-ul berii sale pentru „a le lărgi atractivitatea”, deoarece consumatorii „aleg din ce în ce mai mult băuturile cu conținut redus de alcool ca parte a unui stil de viață sănătos”.

Firma de bere atribuie creșterea cheltuielilor de producție

Potrivit purtătoarei de cuvânt, producătorul de bere a fost nevoit să majoreze prețurile tuturor berii sale ca urmare a „creșterilor semnificative” ale costurilor materiilor prime, inclusiv ale energiei electrice și ale sticlei.

Producătorul olandez de bere Heineken a redus în ianuarie alcoolul în volum (ABV) al Foster’s Larger de la 4% la 3,7%.

Deși a adăugat că a înregistrat „creșteri de costuri fără precedent”, un reprezentant al diviziei britanice a producătorului de bere a declarat pentru CNN că a luat această decizie deoarece „consumatorii aleg din ce în ce mai mult produse cu o alcoolemie mai mică ca parte a unui stil de viață echilibrat”.

„Producătorii de bere s-au confruntat în ultimii doi ani cu creșteri tot mai mari de prețuri în toate lanțurile de aprovizionare și, în măsura posibilităților, au absorbit costurile pentru a evita ca clienții să plătească mai mult decât trebuie pentru berea lor”, a declarat McClarkin.