Actual

Sărbătorile pascale, motiv de control pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Amenzi de 380.000 lei

anpc

Începând cu mijlocul lunii martie, inspectorii ANPC au început dat startul unui program de măsuri cu privire la supravegherea și controlul modului de producere, depozitare, transport și comercializare a produselor specifice sărbătorilor pascale. Într-o singură zi au fost aplicate amenzi de 380.000 de lei.

Controalele vizează în special unitățile care activează în domeniul alimentar, cum sunt spațiile unde se vinde carne de miel, ouă, prăjituri sau pește!

Inspectorii ANPC vor desfășura activități de control până pe data de 24 aprilie, „privind calitatea, modul de comercializare și etichetare a produselor din carne și celor specifice sărbătorilor pascale”. De controlul inspectorilor nu vor scăpa nici cofetăriile, patiseriile sau comercianții care vând jucării și ornamente specifice acestei perioade.

Primele nereguli găsite în urma controlului efectuat de inspector, potrivit unui comunicat ANPC, au fost găsite în mai multe piețe, iar în urma controalelor, au fost date amenzi în valoare de 380.000 de lei.

„Au fost întreprinse, într-o singură zi, 114 acțiuni de control, în toată țara, aplicându-se, până la acestă oră, amenzi contravenționale în valoare totală de 380.000 lei. Acestor măsuri, li s-au adăugat până acum și oprirea definitivă de la comercializare a tuturor ouălor sparte sau cu termenul de valabilitate depășit, precum și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor a unui magazine și a unui raion specializat din altul”, se arată în comunicatul de presă, preluat de g4media.ro.

Dintre cel mai des întâlnite nereguli, de către comisarii ANPC, menționăm:
– Neconcordanțe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat
– Comercializarea unor ouă cu data durabilității minimale depășită
– Comercializarea unor ouă fără data durabilității minimale menționată pe coajă
– Comercializarea unor ouă sparte, cu excremente de pasăre pe coajă sau în ambalaje deteriorate, așezate alături de cele conforme
– Utilizarea unor spații de depozitare improprii cu rugină, scurgeri de conținut
– Expunerea la vânzare a ouălor în vitrine frigorifice neigienizate sau deteriorate
– Nerespectarea regimului de temperatură indicat de producător pentru ouă crude sau fierte și vopsite
– Comercializarea de ouă vrac, fără afișarea informațiilor de caracterizare prevăzute în lege (referitoare la calitate, greutate, metoda de creștere a păsărilor etc.) sau a prețului acestora, la raft
– Lipsa certificatului/autorizației de producător
– Comercializarea unor ouă fără documente de proveniență a mărfii
– Deficiențe privind regimul promoțiilor.

ANPC precizează că derulează o operațiune importantă de dezvoltare și modernizare a sistemului de depunere a reclamațiilor online către structurile teritoriale ale Autorității.

”În acest context, începând de la data 6.04.2022, ora 0.00, până la finalizarea acestor lucrări, formularul de reclamații online, disponibil pe site-ul www.anpc.gov.ro, va putea fi utilizat de consumatori după următorul program: de luni-vineri, între orele 8.00-16.30. Măsura este necesară pentru ca lucrările începute să se poată derula într-un termen optim și să se poată realiza testările necesare platformei online, care să permită funcționarea ei în parametrii prevăzuți. ANPC face demersuri permanente pentru îmbunătățirea modalităților de comunicare cu publicul larg, folosind toate pârghiile pe care le are la îndemână pentru a fi cât mai aproape de consumator și de nevoile sale”, anunță ANPC.