Social

Sfaturi utile privind organizarea muncii pentru evitarea infectării cu coronavirus

Sfaturi utile privind organizarea muncii pentru evitarea infectării cu coronavirus. Ce trebuie să facem aflăm de la reprezentanții industriei farmaceutice. Odată cu relaxarea restricțiilor după 15 mai se vor întoarce la servici foarte multi angajați din birouri și lucrători industriali, după 2 luni de pauză. Mulți sunt îngrijorați pentru sănătatea lor, pe bună dreptate.

5000 de angajați din fabricile de medicamente din România nu au avut pauză nici măcar o zi și nu au avut nici un fel de problema de infectare. Asta pentru că în industria farmaceutică există o cultură responsabilă adânc înrădăcinată de Environment, Health, Safety (EHS – Mediu, Sănătate, Siguranță).

Tocmai de aceea credem că este o idee bună să împărtășim cinci bune practici pe care fabricile de medicamente din România le-au pus în aplicare. Acestea nu acoperă toate măsurile care se pot lua dar sunt un prim pas în planificarea reluării activității pentru managerii organizațiilor medii și mari, mai ales cele care lucrează în clădiri de birouri, spații industriale și situri de producție.

Sfaturi utile privind organizarea muncii prezentate de Dr Dragoș Damian, președinte Patronatul Producatorilor Industriali de Medicamente din Romania (PRIMER) sunt:

 

Numiți un “epidemiolog de serviciu”, cineva din Resurse Umane

”Epidemiologul de serviciu” trebuie să fie un coleg care să stăpânească minime cunoștinte medicale și despre COVID-19 responsabil pentru starea de sănătate a fiecărui coleg, implementarea și controlul tuturor măsurilor de prevenție împotriva Coronavirusului și relația cu un medic.

 

Gadget-ul de măsurare a temperaturii este noul prieten al organizației

Un termometru-pistol este suficient, un scanner termic este ideal la organizații mari; cereți administratorilor clădirilor să instaleze unul. “Epidemiologul de serviciu” va fi instruit cum să interpreteze rezultatele și asupra măsurilor pe care trebuie să le ia.

 

Creați o cultură de distanțare individuală, etichetă respiratorie și igiena a mâinilor

a) Distanțarea individuală de 1,5-2 metri este mai eficientă deât masca și mănușile, pe care marea majoritate a angajaților oricum nu le folosesc corect. Regândiți pauza de fumat și pauza de masă.

Evident, este recomandat să distribuiți mățti și mănuși pe cheltuiala companiei tuturor angajaților.

b) ”Epidemiologul de serviciu” trebuie să instruiască angajații să tușească și stranute în pliul cotului. Când 100% dintre angajați o vor face, atunci aveți eticheta respiratorie dorită.

c) Creați un reflex prin introducerea unei pauze fazate de spălare / dezinfecție a mâinilor. După un timp colegii o vor face singuri. Nu uitați să cereți administratorilor clădirilor să instaleze dispensoare de săpun / dezinfectant și covorșe cu dezinfectant.

Promovați a) b) și c) prin signalistică în toate locurile cu putință.

 

Uniforma/echipament de servici, ideal de unică folosință. Dezinfecția totală a spațiilor o dată pe săptămână

Acestea sunt două dintre cheile de boltă ale protecției individuale. Uniforma / echipamentul de servici nu este o glumă, chiar și în clădirile de birouri, evită transportul virusului de acasă la servici și invers.

Cereți administratorilor clădirilor de birouri să facă dezinfecția totală o dată pe săptămână.

 

Refuzați ofertele pentru testare în colectivitate și stoc preventiv de medicamente.

Prima nerecomandată, a doua de-a dreptul interzisă. Cereți sfatul unui specialist în funcție de situația din organizația voastră înainte să cedați diverselor oferte.

 

Dragoș Damian, PREMIER, ne solicită să ne gândim că deși implementarea măsurilor minimale prezentate este scumpă, atunci să ne gândim și la costul izbucnirii unei epidemii de Coronavirus în organizație.