Actual

Sorin Grindeanu nu vrea să mai răspundă la criticile lui Cătălin Drulă: Nu-mi pierd timpul cu oameni frustrați

Sorin Grindeanu nu vrea să mai răspundă la criticile lui Cătălin Drulă: Nu-mi pierd timpul cu oameni frustrați

Conflictul politic dintre fostul şi actualul ministru al Transporturilor este departe de a se stinge. Cătălin Drulă îl acuză pe Sorin Grindeanu că riscă să piardă termenul de îndeplinire a jaloanelor prevăzute în PNRR. În replică acesta spune că nu îşi pierde timpul cu oameni frustrați și nu prea îi bag în seamă atâta timp cât nu sunt argumentați.

Sorin Grindeanu nu vrea să mai răspundă la criticile lui Cătălin Drulă: Nu-mi pierd timpul cu oameni frustrați

Președintele USR îl acuzase pe ministrul Transporturilor că, dintr-o proastă gestionare a proiectelor pentru metrourile din Cluj și București, riscă să piardă termenul de îndeplinire a jaloanelor prevăzute în PNRR.

”4 pași simpli ca să înțelegi cât de incompetenți la infrastructură sunt Boc și Grindeanu.

Pasul 1. Boc tocmai a suspendat licitația pentru metroul de la Cluj (proiect PNRR) pentru ca Grindeanu să actualizeze indicatorii tehnico-economici ai proiectului. Indicatori pe care tot Grindeanu îi aprobase acum 8 luni în guvern și cu care Boc se lăuda atunci.

Pasul 2. Grindeanu a blocat celălalt mare proiect de metrou din PNRR, metroul M4 Sud (Gara de Nord-Gara Progresu) din București. N-a reușit (nici nu s-a străduit) să obțină avizele, acordul de mediu, să aprobe studiul de fezabilitate și să lanseze licitația de lucrări.

Pasul 3. Jalonul de contractare a 50% din proiectele de metrou din PNRR până la finele lui 2022 va fi ratat. Asta înseamnă risc de pierdere de bani din PNRR.

Pasul 4. Boc și Grindeanu nu au reușit să aprobe nici indicatorii tehnico-economici ai Centurii Metropolitane Cluj. Știți care, proiectul despre care țipa Boc că nu e în PNRR, cel pentru care am gândit finanțare din fondurile structurale de Transport 2022-2030.

Concluzia: primii la dat din gură, ultimii la făcut treabă. PNL și PSD la guvernare”, scrisese Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

În replică, actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat că până la urmă, rezultatele vorbesc.

„Am văzut și eu de când am preluat mandatul că există o politică din asta care trece de rolul unui politician aflat în Opoziție. Știți, până la urmă, rezultatele vorbesc, nu trebuie să spun eu ce fac mai bine, sau ce am făcut mai bine, sau ce fac mai rău. Eu știu că anul trecut, de exemplu, în marele mandat (al lui Cătălin Drulă – n.n.), nici măcar un kilometru de autostradă”, a spus Grindeanu la Digi24.

Liderul PSD a mai declarat că anul trecut s-au semnat contracte pe autostrăzi de aproximativ – sau lansate în licitație – pe aproximativ 70 de kilometri.

„Știți câte sunt anul acesta până la 1 august? 350! Bun. Înțeleg și rolul Opoziției, dar nu-mi pierd timpul cu oameni frustrați, pentru că o duc în această zonă și nu prea îi bag în seamă atâta timp cât nu sunt argumentați și în majoritatea cazurilor sunt neargumentate aceste… Și nu îmi pierd timpul cu așa ceva”, a declarat Grindeanu.

Întrebat dacă există riscul să nu fie atinse jaloanele asumate în PNRR, vicepremierul a spus că în PNRR există o asumare privind semnarea de contracte pe 50% din proiecte, în timp ce „probabil că în decembrie, ianuarie, februarie, vom avea contracte pe 100%” .

„Vom avea, și sunt optimist și realist, vom avea contracte pe toate – tot A7, celebrul tunel cu urși de la Holdea, e licitația în desfășurare și la începutul lui septembrie sper să fie semnat, capetele din A8 și porțiunile din A8 sunt deja în lucru, despre ce vorbim? Și atunci cum să bag în seamă critici de acest tip? Îmi pierd timpul”, a spus Sorin Grindeanu.