Totul despre OUG nr. 147/2020. Se acordă zile libere părinților, în cazul cazul limitării sau suspendării activității unităților de învățământ, din cauza COVID-19.
Ce se întampla cu elevii in situatia limitarii sau a suspendarii activitatilor didactice in scoli sau gradinite? In ce conditii vor putea fi acordate zile libere pentru parintii ai caror copii raman acasa?
Ordonanta de urgenta nr. 147/2020 prevede acordarea de zile libere unuia dintre parinti pentru supravegherea copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamânt si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, unde acestia sunt inscrisi, ca urmare a rezultatului anchetei epidemiologice determinate de raspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, efectuata de directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, si având in vedere hotarârile comitetului judetean pentru situatii de urgenta, respectiv Comitetului pentru Situatii de Urgenta al Municipiului Bucuresti.
Prin limitarea sau suspendarea activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor se intelege reducerea frecventei participarii copiilor la cursurile scolare.
Activitatile didactice vor fi realizate prin utilizarea tehnologiei si internetului sau a altor modalitati alternative de educatie pentru realizarea activitatilor prevazute la art. 262 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prevederile ordonanteI de urgenta se aplica tuturor angajatilor din sectorul public si privat, pe toata perioada de limitare sau suspendare a cursurilor in unitatea de invatamânt sau a activitatii serviciilor de zi destinate persoanelor cu handicap, pe perioada starii de alerta si dupa incetarea acesteia, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului scolar 2020-2021.
Neacordarea zilelor libere de catre angajator poate fi pedepsita cu amenda intre 1.000 si 2.000 de lei pentru fiecare persoana pentru care refuza acordarea acestui drept legal, fara a depasi valoarea acumulata de 20.000 de lei. Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se efectueaza de catre inspectorii de munca.
Incepand cu 13 septembrie 2020 a intrat in vigoare Ordinul nr. 1375/2020 prin care s-au publicat modelul cererii si al declaratiei. Documentele necesare acordarii zilelor libere pentru supravegherea copiilor:
a) cererea scrisa a angajatului pentru acordarea de zile libere in vederea supravegherii copilul pentru respectiva perioada
b) copia a certificatului/certificatelor de nastere al/ale copilului/copiilor sau a documentului care atesta calitatea de beneficiar ce poate solicita zile libere;
c) copie a certificatului de incadrare in grad de handicap al copilului ori adultului in vârsta de pâna la 26 de ani (daca este cazul)
d) declaratia pe propria raspundere a celuilalt parinte, din care sa rezulte ca acesta nu a solicitat la locul sau de munca zile libere ce i s-ar cuveni pentru perioada respectiva, ca nu are contractul de munca suspendat pentru intreruperea temporara a activitatii angajatorului si nu se afla in una dintre categoriile de persoane ce nu pot beneficia de zile libere pentru supravegherea copiilor.
Indemnizatia pentru fiecare zi libera se plateste de catre angajator si este in cuantum de 75% din salariul corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.
Mentiune: castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale este de 5429 lei, pentru anul 2020.
Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale in conditiile prevazute de Codul Fiscal.
Pentru decontarea sumelor reprezentând indemnizația pentru zilele libere acordate conform O.U.G. nr. 147/2020, angajatorii depun la AJOFM/Municipiul București o cerere datată și semnată de reprezentantul legal. Cererea este însoțită de următoarele documente:
Documentele se transmit prin mijloace electronice sau în format letric în 30 zile de la efectuarea plății contribuțiilor și impozitului aferente indemnizației. Dacă documentele se transmit după împlinirea celor 30 zile, se respinge dreptul angajatorului de a beneficia de decontarea indemnizației.
Indemnizația se decontează prin virament în conturile deschise de angajatori la instituțiile de credit, în 15 zile calendaristice de la înregistrarea documentelor/clarificărilor scrise, documentelor suplimentare (în cazul în care se constată inadvertențe ori informații incomplete).
Pe măsură ce Paștele se apropie, mulți oameni se întreabă câte ouă roșii este bine…
Kaufland România a anunțat programul de funcționare al hipermarketurilor sale în perioada sărbătorilor de Paște.…
Postul negru în Vinerea Mare este o practică profundă în tradiția ortodoxă, marcată de abstinența…
Indemnizațiile pentru invalizi, veterani și văduve de război au fost majorate începând din ianuarie 2024.…
Ministerul Finanțelor lucrează la introducerea unor noi taxe. Potrivit proiectului, accizele la tutun vor fi…
Vârstnicii din România au primit vești bune de la guvern. Au fost alocate 10 miliarde…
This website uses cookies.