Info Actual

Info Actual > Diverse > 3 sfaturi utile. Cum să muncești de acasă fără să o iei razna?
Diverse

3 sfaturi utile. Cum să muncești de acasă fără să o iei razna?

3 sfaturi utile. Cum să muncești de acasă fără să o iei razna? La prima vedere, munca de acasă pare ideală. Nu mai pierzi timp și bani cu transportul, eviți aglomerația și prezența persoanelor neplăcute. În contextul pandemiei de coronavirus, însă, acest tip de muncă poate să îți dea senzația de singurătate. Mai ales pentru persoanele obișnuite să iasă, să socializeze.

O analiză CNN atrage atenția asupra impactului psihologic. David Hassel, CEO la o companie americană care furnizează servicii de software, a declarat pentru CNN, conform, jurnal.md: „Cred că cel mai mult se subestimează impactul psihologic al faptului că eşti de unul singur”.

Iată câteva sfaturi pentru cei care experimentează acest tip de muncă, pentru prima oară.

Sfatul 1: Ia o pauză

Nimeni nu lucrează opt ore, pe ceas, non-stop, la birou. Există pauze de cafea, plimbări până la cantina unde se mănâncă prânzul. Există, pur și simplu, momente în care pur şi simplu stai de vorbă cu ceilalţi colegi de birou. Iar faptul că lucrezi de acasă nu înseamnă că nu îţi poţi permite astfel de pauze sau momente de respiro. Apesă, din când în când, butonul „Pauză”.  S-ar putea ca acest lucru să-şi mărească productivitatea.

„Luarea unei pauze te ajută să vezi lucrurile din altă perspectivă şi să găseşti eventuale răspunsuri la problemele tale”, a declarat, pentru CNN, Julie Morgenstern, autor al mai multor cărţi despre productivitate şi organizarea eficientă a timpului.

Sfatul 2: Alege-ţi un loc în casă de unde să lucrezi

Poate sună ciudat, dar lucratul de acasă reprezintă un „mediu diferit de muncă”. Un sfat important este ca angajaţii care lucrează de acasă să-şi găsească un spaţiu pe care să-l asocieze strict cu munca: o cameră distinctă, un anumit birou.  Evită să lucrezi la laptop, întins pe patul din dormitor .

„Este dificil să te relaxezi stând întins pe pat sau pe canapea, dacă asociezi astfel de locuri cu jobul”, a avertizat Morgenstern, care a adăugat că unele zone din casă trebuie să fie clar delimitate pentru muncă și, respectiv, pentru recreere ori relaxare.

Sfatul 3: Profită de timpul câștigat, ca să stai mai mult cu cei dragi

O bună parte din timpul alocat muncii la birou o reprezintă timpul pierdut în trafic, atunci când mergi dimineața spre serviciu și când te întorci seara acasă. Dacă, însă, programul tău începe la ora 9, iar tu lucrezi de acasă, nu înseamnă că te poți trezi la 8:45.

„Folosește timpul pe care îl aloci, de regulă, dimineața deplasării până la serviciu, pentru a sta împreună cu ai tăi și cu familia”, a spus Morgenstern.

Iar atunci când ieși din tură, specialistul consultat de CNN este de părere că e bine dacă îți și schimbi hainele pe care le purtai cu altele, mai comode, „pentru a semnaliza astfel minții tale că ai terminat munca pe ziua respectivă”.