Info Actual

Info Actual > Social > Alexandru Rafila. Măștile pentru adulți nu sunt bune, ce măsuri trebuie aplicate pentru începerea școlii
Social

Alexandru Rafila. Măștile pentru adulți nu sunt bune, ce măsuri trebuie aplicate pentru începerea școlii

Alexandru Rafila. Măștile pentru adulți nu sunt bune, ce măsuri trebuie aplicate pentru începerea școlii

Alexandru Rafila a comentat măsurile anunțate de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății, măsuri care sunt în dezbatere publică, privind reînceperea anului școlar.

Alexandru Rafila a comentat măsurile anunțate de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății, măsuri care sunt în dezbatere publică, privind reînceperea anului școlar. Alexandru Rafila consideră că măștile ar trebui adaptate pentru copiii mici, altfel ele fiind inutile.

Alexandru Rafila: ”Măștile pentru persoane adulte nu reușesc să asigure o etanșeitate suficientă încât să ofere protecție copilului, pe de o parte, sau dacă cumva copilul este infectat să ofere protecție celor cu care acesta vine în contact. Și este normal să fie așa, pentru că discutăm de o persoană aflată într-un proces de dezvoltare, copiii cresc, la început fața, craniul este mai mic și, atunci, trebuie și masca să poată să fie, să corespundă din punct de vedere al dimensiunilor pe care le are craniul copilului910. Și cred că e un lucru de bun-simț să ne dăm seama de chestiunea asta. Și, atunci, dacă ne hotărâm într-adevăr că se vor utiliza măști în timpul orelor, atunci să le folosim încât folosirea lor să aibă și un efect, efectul scontat, adică de împiedicare a transmiterii acestei boli. Și lucrul ăsta trebuie foarte serios discutat.”

Alexandru Rafila este de părere că mai eficiente, în cazul copiilor, sunt separatoare din acelea de plastic. Acestea pot fi însă greu de utilizat și evitat de copii.

”Acum, să vă spun care este opinia mea, care nu are legătură neapărat cu actul normativ aflat în dezbatere. În primul rând, dacă vrem să diminuăm riscul de transmitere, grupurile de copii care se află în același timp într-o anumită incintă ar trebui să fie mai mici. Înțeleg că acest lucru este greu de obținut și sunt clase, știți bine, de 35-40 de copii, care ar trebui să funcționeze în același spațiu în care au funcționat și până acum, și în același interval de timp, și, atunci, probabil că a existat o gândire cum să facem încât să diminuăm riscul de transmitere a infecției. Eu nu știu cum va funcționa un astfel de sistem, cu separatoare din plexiglas, mai ales că discutăm de copii mici, care se pot împiedica de aceste separatoare atunci când se mișcă prin clasă, pentru că presupunem că mai există și pauze în care ei intră și ies, și lucrul ăsta trebuie să se facă cu ușurință, atenție, și ăsta este un element, adică nu trebuie în niciun fel îngreunată circulația în clasă. Și cred că cea mai bună idee pentru o decizie care să fie într-adevăr utilă în prevenirea infecției și pentru a evita alte complicații, eu aș face o simulare, să vedem cum funcționează o astfel de clasă. Să vedem cum se comportă copiii, putem încerca o zi-două. Se pot găsi copii care să fie aduși de părinți, eventual pe bază de voluntariat, și să vedem cum funcționează o astfel de clasă, cum suportă copiii masca timp de patru-cinci ore, care sunt elementele care ar putea să apară, pentru că sunt lucruri la care pur și simplu nu ne gândim în acest moment, dar dacă facem o simulare putem să vedem care sunt punctele slabe, putem să intervenim, să renunțăm, poate, la anumite lucruri pe care le hotărâm acum, pentru că e de preferat să facem lucrurile bine înainte de începerea anului școlar, pentru că dacă adoptăm un act normativ și constatăm ulterior că anumite prevederi ale lui sunt inaplicabile, mai puțin aplicabile, depinde, cred că va fi o problemă și cred că mai avem încă un scurt răgaz, foarte scurt răgaz, pentru că nu mai sunt decât trei săptămâni, din socoteala mea, până la începerea anului școlar, și, atunci, în aceste trei săptămâni, această simulare ar putea să fie făcută, ar trebui să fie făcută chiar de săptămâna viitoare, încât să se poată lua o decizie care să apere și sănătatea publică, pe de o parte, dar să facă posibilă și desfășurarea corespunzătoare a procesului didactic.” adeclarat la Digi24, medicul Alexandru Rafila.