Info Actual

Info Actual > Culinar > Alimente care te scapă de depresie. Un specialist în nutriție a divulgat secretul
Culinar

Alimente care te scapă de depresie. Un specialist în nutriție a divulgat secretul

Alimente care te scapă de depresie. Un specialist în nutriție a divulgat secretul

Alimente care te scapă de depresie. Dan Bujor, specialist nutriție, spune că pandemia de COVID-19 duce la depresie, anxietate, stare de spirit proastă, iar aceste lucruri se pot rezolva cu ajutorul unor alimente.

47„Distanțarea socială cauzata de pandemia de COVID-19 nu ne restrânge doar libertatea de mișcare, ci are un puternic impact asupra psihicului. Pe de o parte, fluxul zilnic de știri sădește în sufletul nostru sentimente de teamă și de îngrijorare, iar pe de altă parte, privarea de socializare și de activități de recreere în afara casei, generează disconfort, iritabilitate, apatie și neliniște.

Alimente care te scapă de depresie. luxul zilnic de știri sădește în sufletul nostru sentimente de teamă și de îngrijorare

Cu cât se prelungește mai mult starea de urgență, cu atât neajunsurile resimțite se accentuează, diminuând totodată capacitatea sistemului imunitar de a lupta împotriva antigenilor”, declară Dan Bujor, specialist nutriție și masaj cu bambus, potrivit doctorulzilei.ro.

Somon, sardine, hering, macrou

Cu un conținut important de Omega 3 și acizi grași esențiale, aceste categorii de produse au rol important în reglarea neutronsmițătorilor, a hormonilor și a altor substanțe chimice din creier.

Spanac, ceapă verde, salată, lobodă, varză sau urzici

Legume verzi care vin cu o cantitate importantă de acid folic care are rol determinant în cantitatea de dopamină (hormonul fericirii) secretată de creier. Cu cât mâncăm mai multe cu atât ne e mai bine.

Nucile caju

Bogate în zinc, nucile caju sunt recomandate în cazul în care simți că te apucă panica, așa cum se spune pe românește. Aproximativ 30 de grame de nuci – circa 20 de sâmburi, asigură 12% din necesarul de zinc recomandat zilnic.

Năutul și rădăcinoasele

Pe ele le alegem pentru aportul de carbohidrați complecși care mențin constant nivelul de zahăr din organism.

Apa

Deshidratarea generează stări de oboseală și lentoare. Ai grijă! Bea cât mai multă apă, este singurul aliment care indiferent de cantitatea consumată, nu strică.