Lifestyle

Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: ”Cârpeală”. Situația nu mai poate continua în acest mod.Cineva trebuie să răspundă

Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: ”Cârpeală”. Situația nu mai poate continua în acest mod.Cineva trebuie să răspundă

Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: ”Cârpeală”. Situația nu mai poate continua în acest mod. Cineva trebuie să răspundă!

În această dimineață, pe DN2, patru persoane au decedat în urma unui grav accident de circulație. Referitor la acest incident deosebit de grav produs între localitățile Movilița și Sinești, Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație a făcut o serie de precizări greu de descris.

Intervenția CNAIR, total insuficientă

Deși neconformitățile grave ce privesc Drumul Național 2 au fost scoase în evidență în ultimii ani de mai toată lumea, iar numărul accidentelor cu consecințe grave s-a menținut la cote alarmante, intervenția CNAIR – în calitate de administrator al drumului, pentru îmbunătățirea gradului de siguranță rutieră a fost total insuficientă, cu rezultate precum accidentul din această dimineață.

„Cârpeala”, cuvântul cheie la nivelul autorităților care administrează întreaga rețea rutieră a țării

„Cârpeala”, în contextul lipsei de responsabilitate, este cuvântul cheie la nivelul autorităților care administrează întreaga rețea rutieră a țării.
Pe un drum național european ce are valori deosebit de ridicate de trafic ești obligat ca autoritate responsabilă, să identifici și să implementezi măsuri urgente și eficiente pentru creșterea gradului de siguranță rutieră.

Astfel, în primul rând trebuie să cunoști situația din teren, cu mare acuratețe, pentru a stabili punctul de plecare.
În al doilea rând, trebuie să aplici acele metode, dovedite a fi eficiente, de creștere a gradului de siguranță pe artere rutiere cu circulație în ambele sensuri și viteze ridicate de deplasare. Parapetul median și marcajul rezonator sunt două din cele mai importante elemente ce nu pot lipsi de pe platforma drumului. Din păcate, în cazul DN2, platforma existentă nu permite amplasarea parapetelor mediane, întrucât s-ar îngusta benzile de rulare și astfel s-ar amplifica riscul de accident pe acest fond. În astfel de condiții, se impunea de urgență lărgirea platformei drumului, astfel încât să se poată monta parapetul. Totodată, delimitarea părții carosabile trebuie să fie realizată cu marcaj rezonator.

Nici una din cele două soluții obligatorii nu a fost implementată în ultimii ani de CNAIR, menținându-se astfel un grad ridicat de risc de accident.Reamintim că aplicarea marcajului rezonator este nu numai o măsură eficientă de creștere a gradului de siguranță rutieră pe drumurile europene, dar este și o obligație ce rezultă din legislația internă, tratată însă ca opțională, după cum se vede, la nivelul CNAIR.

Indiferent de cauzalitatea aparentă a accidentului din această dimineață soldat în mod tragic cu patru morți, un lucru este cert, și anume faptul că pe DN 2 există un risc potențial ridicat de accidente, întreținut de indolența și lipsa de responsabilitate a administratorului, risc potențial ce amplifică orice posibilă eroare a participanților la trafic și face posibil ca orice accident să se transforme în eveniment cu consecințe deosebit de grave.
Situația nu mai poate continua în acest mod. Cineva trebuie să răspundă.