Lifestyle

Azi e duminică. Dacă te reîntorci de la mare, nu uita că s-a reintrodus taxa de pod de la Fetești

podul-fetesti, hotnews.ro
foto hotnews.ro

Compania de Drumuri a reintrodus taxa de pod de la Fetești, pe Autostrada Soarelui. Astfel, se recomandă achitarea acesteia prin celelalte mijloace și nu la barieră, pentru a nu se forma cozi.

Timp de o lună și jumătate taxa a fost suspendată după ce repararea podului s-a prelungit și în sezonul estival. Responsabilii de la Drumuri spun că încă mai sunt de făcut unele lucrări la pod, dar după încheierea sezonului estival. Nu se știe daca taxa va mai fi suspendată și în această nouă etapă de reparații.

Cozi de 20 de kilometri

După o lună și jumătate fără taxă de pod, dar cu blocaje și cozi de aproape 20 de kilometri din cauza lucrărilor care nu s-au terminat la timp, șoferii plătesc din nou taxa pentru a trece podurile Fetești și Cernavodă.

În iulie și august, pe la Fetești trec zilnic peste 30.000 de autovehicule, mult peste capacitatea de preluare a autostrăzii, două din cele șase benzi fiind cu barieră, iar pentru fluidizarea circulației se recomandă folosirea celor patru benzi cu tarif electronic și trecere liberă, mai ales că peajul poate fi plătit până la sfârșitul zilei următoare trecerii, spune Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri.

Alin Șerbănescu: ”Șoferii trebuie să știe că au la dispoziție posibilitatea de a plăti la benzinării, de a plăti prin SMS și la operatorii agreați de CNAIR. Pentru cei care au uitat sau din grabă nu au plătit taxa de pod, pot plăti această taxă pe ajun până a doua zi, la ora 23:59, a doua zi ulterioară practic tranzitării podului”.

Unii vor cash

Dacă la Fetești taxa poate fi plătită și electronic, la alte două poduri peste Dunăre – Hârșova, Vadu Oii și Giurgiu-Ruse – Compania de Drumuri menține sistemul învechit la barieră cu plată exclusiv cash și nu are niciun proiect pentru a digitaliza sistemul de plată.

Taxei de pod de la Fetești a fost suspendată de la 1 iunie, pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a Podului peste brațul Borcea.

Podul peste brațul Borcea face parte din cele patru poduri construite acum aproximativ 40 de ani peste Dunăre, care au fost reabilitate în ultimii trei ani, cu excepția acestui ultim sector aferent Podului Borcea, care era cel mai dificil și prezenta cea mai degradată porțiune.

Expertizele, inspecțiile și decopertările realizate au evidențiat deficiențe importante în execuția podului la momentul construcției, cum ar fi lipsa stratului de hidroizolație, ceea ce a dus la infiltrarea apei în betonul de sub straturile rutiere ale podului.

Prin urmare, a fost necesară refacerea dalelor de susținere a căii pe pod, care sunt elemente structurale de rezistență.