Conform unui Ordin al Ministerului Sănătății, publicat în Monitorul Oficial, programul de acces al vizitatorilor pacienților internați în unitățile sanitare publice este stabilit de către conducerea unităților sanitare publice. Astfel, programul de vizitare este de:
a) 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de cel mult 3 paturi, pacienții putând fi vizitați doar pe rând;
b) 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de 4-6 paturi, putând fi vizitați maximum doi pacienți în același timp;
c) 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr mai mare de 6 paturi, putând fi vizitați maximum trei pacienți în același timp.
Programul de vizitare, în cazul unor evenimente epidemiologice deosebite, pe baza analizei efectuate de către direcția de sănătate publică, este următorul:
Programul de vizită la nivelul unității sanitare poate fi suspendat de manager în situațiile de risc epidemiologic, prevăzute la art. 6 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Se precizează că nu este permis accesul vizitatorilor:
a) care prezintă semne clinice de infecții acute;
b) aflați în stare de ebrietate sau aflați sub influența unor substanțe halucinogene.
La intrarea în unitățile spitalicești, vizitatorii trebuie:
a) să poarte echipament de protecție adaptat în funcție de gradul de risc al secției. Echipamentul de protecție va fi asigurat în mod gratuit de către unitatea sanitară;
b) să respecte instrucțiunile personalului unității sanitare privind măsurile interne de prevenire a transmiterii infecțiilor.
În baza unui cod unic atribuit la internare, personalul medical poate furniza, aparținătorilor, informații telefonice despre starea de sănătate a pacientului
Fiecare pacient primește la internare, un cod unic, care va fi comunicat aparținătorilor, iar furnizarea telefonică către aparținători a informațiilor despre starea de sănătate a pacientului se face numai după confirmarea codului unic.
Unitățile sanitare trebuie să elaboreze procedure și să implementeze un sistem de informare a aparținătorilor pacienților
De la intrarea în vigoare a ordinului, în termen de 30 de zile, unitățile sanitare au obligația de a elabora proceduri și de a implementa un sistem de informare a aparținătorilor pacienților, care să permită ca la cel mult două ore de la internarea pacientului să fie comunicate aparținătorilor, telefonic/prin sms, la cerere, următoarele informații:
În secțiile/compartimentele de terapie intensivă, vizitarea pacienților, este permisă zilnic, cu respectarea următoarelor condiții de acces:
a) în intervalul 10.00-20.00 se asigură cel puțin două intervale orare zilnice de vizită de minimum 1 oră;
b) la saloanele cu cel mult 4 paturi este permis accesul pentru 1 vizitator/pacient/intervalul orar de vizită, pacienții putând fi vizitați doar pe rând;
c) la saloanele cu peste 4 paturi este permis accesul pentru 1 vizitator/pacient/intervalul orar de vizită, putând fi vizitați maximum 2 pacienți în același timp;
d) durata vizitei este de maximum 10 minute, cu posibilitatea de prelungire, cu acordul medicului ATI; pe toată durata vizitei, persoana vizitatoare va fi însoțită de personal al secției/ compartimentului;
e) contactul fizic cu pacientul este permis numai cu acordul și sub supravegherea asistentei medicale sau medicului ATI și trebuie să fie scurt și după o prealabilă dezinfecție suplimentară a mâinilor vizitatorului.
În secțiile/compartimentele ATI, accesul vizitatorilor în salon, în cursul intervalelor orare zilnice aprobate, poate fi suspendat pe durata efectuării oricăror manevre, tehnici sau tratamente care necesită prezența unui medic ATI și a cel puțin unei asistente ATI.
Ca urmare, în aceste cazuri, intervalele orare zilnice de vizită vor fi prelungite astfel încât să se asigure accesul tuturor vizitatorilor în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
Dacă programul de vizită este suspendat sau dacă starea de sănătate a pacientului nu permite vizitarea, secțiile/ compartimentele au obligația de a asigura informarea telefonică zilnică a aparținătorilor, despre starea și evoluția pacientului, cu respectarea drepturilor pacientului.
Informarea aparținătorilor o va face:
La solicitare, cu respectarea drepturilor pacientului, aparținătorii pot discuta direct (pentru pacienții internați pe oricare dintre secțiile/compartimentele unității sanitare), cu medicul curant în timpul programului zilnic de lucru al acestuia, în baza unui program stabilit de medicul șef/coordonator de secție/compartiment, aprobat de directorul medical și afișat la loc vizibil la intrarea în unitatea sanitară.
În cazul pacienților în stare terminală, cu excepția celor internați în secțiile/compartimentele ATI, prin excepție de la prevederile art. 1, aparținătorii au dreptul de a vizita pacientul zilnic, indiferent de oră.
Iar:
În cazul pacienților internați care au un grad redus de mobilitate din cauza patologiei prezentate, pe oricare dintre secțiile/compartimentele din unitatea sanitară, cu excepția secțiilor/compartimentelor ATI, accesul unui însoțitor poate fi permanent, cu respectarea măsurilor interne de prevenire a transmiterii infecțiilor și cu acordul șefului de secție/ coordonatorului de compartiment.
Conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătății, programul de vizite se afișează la toate intrările în unitatea sanitară, în mod vizibil și accesibil vizitatorilor, precum și pe site-ul unității sanitare
„Este strict interzisă perceperea oricăror taxe pentru vizitarea pacienților în unitățile sanitare publice, cu excepția taxelor legate de parcare”, citează hotnews.ro.
Produsele din comerț conțin frecvent aditivi alimentari, în special cele care sunt ambalate. Aditivii sunt…
În Joia Mare, cunoscută și sub numele de Joia Patimilor, gospodinele se dedică vopsirii ouălor,…
Conform noii legi a pensiilor, o anumită categorie de români va putea ieși la pensie…
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a adus o veste bună pentru o anumită categorie de români:…
Astăzi, pe 1 mai, a avut loc un cutremur de 4,5 grade pe scara Richter,…
Salariile din România sunt un subiect de interes pentru cetățeni. Asta deoarece nivelul lor este…
This website uses cookies.