Sănătate

Care este legătura dintre ou și creier

Care este legătura dintre ou și creier
eggfarmers.ca

Oul reprezintă cel mai complet aliment, conținând toate substanțele necesare organismului. Este bogat în proteine cu înaltă valoare biologică, grăsimi, vitamine si minerale. Azi e declarată Ziua internațională a Oului.

Ouăle furnizează aproape toate substanțele hrănitoare de care avem nevoie

Oul este alimentul perfect, deoarece conține tot ceea ce organismul are nevoie. Consumate întregi, ouăle sunt bogate din punct de vedere nutrițional, furnizând aproape toate substanțele nutritive de care avem nevoie. Ouăle conțin o serie de nutrienți greu de obținut, cum ar fi vitaminele D și B12, precum și iodul. De asemenea, ouăle sunt considerate o sursă „completă” de proteine, deoarece conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali, pe care trebuie să îi obținem din masa zilnică.

Ouăle susțin sănătatea inimii

Betaina și colina sunt două substanțe nutritive, benefice pentru sănătatea inimii se regăsesc în ouă, în cantități mari. Iar potrivit unui studiu (efectuat pe aproape o jumătate de milion de persoane în China), un ou pe zi poate reduce riscul de boli de inimă și de accident vascular cerebral, cu toate că experții subliniază că ouăle trebuie consumate ca parte a unui stil de viață sănătos pentru a fi benefice.

Oul, benefic pentru funcționarea creierului

Colina, nutrientul despre care se vorbește destul de puțin, este necesar fiecăruia dintre noi pentru formarea membranelor celulare și pentru funcționarea creierului, inclusiv a memoriei. Astfel, acest nutrient nu trebuie să lipsească mai ales în timpul sarcinii și alăptării, când un aport adecvat de colină este esențial pentru dezvoltarea normală a creierului. Și de aceea, este important să reținem faptul că ouăle sunt una dintre cele mai bune surse de colină.

Consumul de ouă poate susține sănătatea ochilor

Întrucât, pe măsură ce îmbătrânim, în mod normal acuitatea vizuală scade, este important să putem susține sănătatea ochilor și printr-o dietă echilibrată. În acest sens, există unii nutrienți utili, conținuți de exemplu de ouă. Astfel, gălbenușul de ou conține cantități mari de caroteni, în special luteina și zeaxantina, care sunt importante pentru prevenirea degenerării maculare și a cataractei. De asemenea, ouăle sunt o sursă de vitamina A, care este esențială pentru o vedere mai bună.

Un mic dejun cu ouă, mai hrănitor decât un mic dejun cu carbohidrați

Potrivit unor studii, un mic dejun care include ouă este mai hrănitor decât un mic dejun cu carbohidrați, calculat în funcție de calorii. În plus, un mic dejun cu ouă poate ajuta la reducerea aportului de calorii mai târziu, în cursul zilei. Cu alte cuvinte, ouăle (care sunt bogate în proteină) sunt mai sățioase decât grăsimile sau carbohidrații, potrivit stiri.tvr.ro

Notă redacție: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic și nici alte tratamente recomandate de specialiști!