Actual Politică

Ciprian Ciucu, ironii la planurile lui Nicuşor Dan legate de Trenul Metropolitan. Proiecte faraonice şi scumpe, fără cap și coadă

Ciprian Ciucu, ironii la planurile lui Nicuşor Dan legate de Trenul Metropolitan. Proiecte faraonice şi scumpe, fără cap și coadă

Nicuşor Dan are un plan şi nu renunţă la el. Trenul Metropolitan Bucureşti-Ilfov. Nu pare că are o mare susţinere, dar cu toate acestea edilul şef visează că va reuşi să plimbe bucureştenii cu trenul său metropolitan.

Ciprian Ciucu, ironii la planurile lui Nicuşor Dan legate de Trenul Metropolitan. Proiecte faraonice şi scumpe, fără cap și coadă

Trenul Metropolitan Bucureşti-Ilfov va costa 962 milioane de euro. Din aceştia, 614 milioane de euro reprezintă achiziţia unor trenuri noi, iar cu restul ar urma să fie modernizate staţiile, să fie construite noi puncte de oprire şi să fie modernizate unele treceri la nivel cu calea ferată. Prima faza a planului investiţional va costa 116 milioane euro.

Sursele de finanţare sunt fonduri europene, fonduri de la bugetele locale ale primăriilor membre (inclusiv Primăria Municipiului Bucureşti) şi Consiliul Judeţean Ilfov.

Potrivit datelor oficiale transmise G4Media.ro, pentru Trenul Metropolitan s-a estimat o cerere zilnică de 82.000 de călătorii, respectiv 24,6 milioane de călătorii pe an.

Cu toate acestea, mulţi dintre specialiştii în mobilitate urbană susţin că Trenul Metropolitan nu va veni prea mult în sprijinul bucureştenilor sau a locuitorilor din Ilfov deoarece în multe porţiuni pe care le străbate nu există aglomerări urbane, ci sunt pur şi simplu zone foarte puţin populate.

Spre exemplu, pe ruta Obor-Gara de Nord, trenul va merge o bună parte pe câmp (Obor-Andronache-Petricani-Băneasa). TBPI estimează că pe această rută va fi o cerere de 5.900 călătorii pe zi.

Primarul General al Capitalei Nicuşor Dan vede tocmai această porţiune ca fiind o oportunitate sau altfel spus, punctul de plecare al proiectului

„Probabil că momentul în care vom avea toate liniile modernizate o să fie undeva 2026-2027. În acest interval însă, pe segmentele pe care se poate opera, noi intenționăm – există o oportunitate în zona de nord, unde reţeaua e bună – şi ne dorim ca într-un an, de acum, să avem funcţionale liniile pe Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara de Nord şi Gara de Vest – Gara Obor; prima şi a treia trecând prin Pipera”, declara Primarul General al Capitalei Nicuşor Dan.

Primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu îl ironizează pe primarul general

La rândul său, preşedintele PNL Bucureşti şi primar al sectorului 6, Ciprian Ciucu spune că  decât să se insiste pe proiecte faraonice si scumpe, fără cap și coadă, cu trenuri urbane care iau calatori de nicăieri și îi lasă niciunde mai bine ne-am concentra pe lucruri mai realizabile cum ar fi reparerea liniilor de tramvai, investitii in transportul public de calitate și proritizarea acestuia in trafic.

Proiectul Trenului Metropolitan Bucureşti-Ilfov, inițiat de primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, va costa 962 milioane de euro. Din acestă sumă, 614 milioane de euro reprezintă achiziţia unor trenuri noi, iar cu restul ar urma să fie modernizate staţiile, să fie construite noi puncte de oprire şi să fie modernizate unele treceri la nivel cu calea ferată. Prima faza a planului investiţional va costa 116 milioane euro, așa cum reiese din datele prezentete de g4media.ro

Pe lângă specialiștii care contestă proiectul, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucă, îl ironizează și el pe primarul Nicușor Dan, afirmând că de doi ani se bate pasul pe loc, că nu s-au făcut investiții serioase pe tema transportului în comun și că dacă ar fi existat un plan serios, Primăria Capitalei ar fi dispus măcar realizarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ).

„Decât să se insiste pe proiecte faraonice si scumpe, fără cap și coadă, cu trenuri urbane care iau calatori de nicăieri și îi lasă niciunde (eu încă mai aștept studiul ăla origine-destinatie), mai bine ne-am concentra pe lucruri mai realizabile cum ar fi reparerea liniilor de tramvai, investitii in transportul public de calitate și proritizarea acestuia in trafic. Chestiuni mai umane, mai urgente, mai utile, mai simple. Căci de mega proiecte prost fundamentate care nu se întâmplă sau care sunt nefezabile, m-am cam săturat”, spune Ciucu.

Oricum, spune primarul sectorului 6, se bate pasul pe loc de doi ani, aşa cum am spus că se va întâmpla încă de acum doi ani. Dacă cineva avea intenții seriose pe tema asta, măcar demara un PUZ.

„E prea târziu,  prea puţin. Just facts… Nu s-a avansat cu nimic, bine că nu am așteptat cu Parcul Liniei după iluzoriul tren urban și i-am dat înainte ca să poată respira nițel și cartierul Militari. Decât sa vin cu scuze, mai bine cu rezultate. Hai sa le facem pe cele realizabile şi să le facem într-un orizont de timp decent. Hai cu Prelungirea Ghencea, hai cu cele începute”, a transmis Ciucu pe contul său de Facebook.