Diverse

Ciupercile, un aliment bogat în fibre. Beneficiile lor notabile pentru sănătate

Ciupercile, un aliment bogat în fibre. Beneficiile lor notabile pentru sănătate

Ciupercile, un aliment bogat în fibre. Toamna este sinonimă cu ciupercile. Septembrie, Octombrie și Noiembrie sunt lunile ideale pentru culegerea unei varietăți de ciuperci comestibile foarte răspândite în gastronomia noastră.

Ciuperca aparține familiei agaricaceae, mai exact este corpul ciupercii numită Agaricus bisporus. Cultivarea sa s-a născut în Franța la începutul secolului al XX-lea și după succesul său s-a răspândit în restul Europei și mai târziu pe continentul american.

În prezent, acest produs se găsește pe rafturile legumelor și supermarketurilor pe tot parcursul anului, deși specii de sezon pot fi întâlnite și în lunile de primăvară.

Care sunt beneficiile lor nutritive?

Ciupercile, un aliment bogat în fibre. În ceea ce privește compoziția nutritivă și proprietățile pentru sănătate, ciupercile se remarcă prin faptul că sunt bogate în „proteine, potasiu, fosfor, seleniu, niacină și riboflavină”, așa cum se explică în Fundația Spaniolă pentru Nutriție (FEN). In plus, continutul caloric este foarte scazut iar componenta sa principala este apa, de aceea consumul acesteia este atat de recomandat pentru curele de slabire.

Se remarcă prin conținutul ridicat de niacină și riboflavină, două tipuri de vitamine care promovează metabolismul energetic normal. De fapt, „o porție de ciuperci acoperă 27% din aporturile recomandate din aceste două vitamine”.

O sursă de minerale necesare bunei funcționări a organismului

De asemenea, sunt o sursă de minerale necesare bunei funcționări a organismului precum potasiul, seleniul și fosforul, esențiale pentru sistemul osos și muscular. De asemenea, fiind bogate în aceste minerale, ele contribuie la sănătatea cardiovasculară și, în cele din urmă, la îngrijirea inimii.

Pe de altă parte, fiind o ciupercă bogată în apă, fără grăsimi și cu un conținut ridicat de fibre, este ideală pentru o buna funcționare a sistemului digestiv. Îmbunătățește tranzitul intestinal și contribuie la senzația de sațietate.