Economic

CNAS reface sistemul informatic. Ce măsuri sunt prevăzute

CNAS reface sistemul informatic. Ce măsuri sunt prevăzute

Proiectele eDES şi SIGMA SMART vor fi implementate de către CNAS în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), în baza unui memorandum adoptat în şedinţa de miercuri a Guvernului.

Conform unui comunicat transmis de Cabinet, a fost adoptat memorandumul care vizează stabilirea unor măsuri pentru implementarea de către CNAS a unor proiecte finanţate din fonduri europene. Este vorba despre două dintre priorităţile Guvernului în ceea ce priveşte digitalizarea şi e-Sănătatea, incluse în programul de guvernare:

– Sistemul informatic pentru conectarea la DES (Dosarul Electronic de Sănătate) a furnizorilor de servicii paraclinice, clinice, medicină fizică şi de reabilitare, îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu, medicină dentară, dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive şi consultaţii de urgenţă la domiciliu şi activităţi de transport sanitar neasistat – eDES;

– Sistemul informatic pentru Gestionarea Modernă a Accesului la servicii Medicale, Acte, Recomandări şi Tehnologii – SIGMA SMART.

„Principalul avantaj al acestui parteneriat este dat de expertiza Autorităţii pentru Digitalizarea României şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi de faptul că STS va asigura cu resurse proprii funcţionarea, administrarea şi mentenanţa infrastructurilor hardware de virtualizare pe întreaga perioadă a utilizării de către CNAS a acestor sisteme informatice”, se arată în comunicat.

Cheltuieli de operare mult reduse

După cum se arată în comunicat, implementarea celor două proiecte în parteneriat presupune cheltuieli de operare „mult reduse”, în valoare de aproximativ 20 milioane lei, faţă de aproximativ 223 milioane lei, în condiţiile în care proiectele ar fi implementate de CNAS în parteneriat cu ADR, fără sprijinul STS.

Guvernul menţionează că SIGMA SMART are drept obiectiv dezvoltarea unui sistem informatic pentru gestionarea pe suport electronic a documentelor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate referitoare la:

– certificatele de concediu medical;

– biletele de trimitere pentru ambulatoriul de specialitate (specialităţi clinice, paraclinice, medicină dentară) şi pentru internare în regim de spitalizare de zi sau continuă;

– scrisorile medicale;

– recomandările privind îngrijirile medicale la domiciliu;

– recomandările privind acordarea dispozitivelor medicale;

– programările serviciilor medicale.