Economic

România, din nou codașă în UE la egalitate de gen. #WeAreHalf lansează noi inițiative naționale pentru susținerea femeilor

Caravana Națională Brașov (sursă foto: arhiva companiei)
sursă foto: arhiva companiei

Violența împotriva femeilor, precum și accesul și prezența limitată a acestora în poziții de conducere, atât în sectorul public, cât și în cel privat, au contribuit la regresul României, care ocupă în 2024 ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește egalitatea de gen, potrivit celui mai recent Indice al Egalității de Gen publicat de Institutul European pentru Egalitate de Gen (EIGE).

Cu un scor de 57,5 puncte, țara noastră se află cu peste 14 puncte sub media UE și înregistrează cel mai lent ritm de progres din blocul comunitar. Peste 54% dintre femei nu sunt active în câmpul muncii, desfășurând preponderent muncă domestică neremunerată, potrivit statisticilor interne.

„Suntem singurul stat membru care a regresat în ceea ce privește egalitatea de gen în muncă față de anul 2010. Este o realitate care ar trebui să ne alarmeze și să ne mobilizeze. Nu mai putem ignora faptul că inegalitatea afectează nu doar femeile, ci întreaga economie și societate”, atrage atenția Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociației Solidaritate și Egalitate și inițiatoarea campaniei naționale #WeAreHalf.

Caravana Națională Sibiu (sursă foto: arhiva companiei)

Caravana Națională Sibiu (sursă foto: arhiva companiei)

Inițiative marca #WeAreHalf

Inițiative concrete pentru 2025: mentorat și recrutare, evenimente, expoziții și o platformă națională de sprijin

Pentru a combate aceste inegalități, campania #WeAreHalf anunță o serie de proiecte de amploare pentru următorii doi ani:

  • Sesiuni de mentorat pentru 300 de femei până la finalul lui 2026, cu sprijinul unor experți și lideri din business;
  • 20 de evenimente locale dedicate femeilor – cu dezbateri, expoziții și oportunități de networking, în parteneriat cu organizații din toată țara;
  • Lansarea unei platforme online naționale care va oferi mentorat, acces la finanțare și sprijin în rețea pentru peste 10.000 de utilizatoare;
  • Deschiderea a încă 12 expoziții publice în marile orașe, sub brandul HALL OF FEMMES, cu scopul de a aduce în față poveștile femeilor-lider și de a genera conștientizare.
Caravana Națională Sibiu (sursă foto: arhiva companiei)

Caravana Națională Sibiu (sursă foto: arhiva companiei)

Un board onorific pentru leadership feminin

Pentru a susține extinderea mișcării, a fost format un board director onorific, care reunește femei-lider din business, comunicare și antreprenoriat:

  • Mihaela Tudor, fondatoarea Asociației Solidaritate și Egalitate, antreprenoare în serie, CEO Tudor Communications și TudoPR și vicepreședintă globală a European Women’s Association
  • Daniela Palade Teodorescu, membră fondatoare a Asociației Solidaritate și Egalitate, consultantă în comunicare strategică și jurnalistă specializată în teme sociale și de gen
  • Aura Matei, operations manager la Tudor Communications
  • Violeta Balint, directoare generală a Sennheiser Brașov Plant
  • Effie Valsamaki, directoare generală și fondatoare a Hellenic Wellbeing și DIRENT GROUP
  • Gabriela Bereș, directoare generală Puratos pentru Europa Centrală și de Est
  • Roxana Popescu, directoare generală AVON România și Moldova.

Daniela Palade Teodorescu: „Am învățat să înțeleg și să prețuiesc mai mult libertatea de exprimare și să fiu tot mai conștientă că este un drept câștigat, nu care ni se cuvine. Privilegiile nu sunt pentru totdeauna, iar vigilența civică este o necesitate. La fel și continuarea acestei mișcări sociale atât de necesare.”

Gabriela Bereș: „Este o întreagă lume compusă din femei și fete care au nevoie de ajutor, context și un mediu care să le pună în lumină. Și am ales să mă implic, prima dată prin Bakery School, școala noastră de meserii unde oferim șanse egale tuturor copiilor, și mai apoi și în alte proiecte de suflet.”

Roxana Popescu: „O lume mai bună pentru femei este o lume mai bună pentru noi toți. În AVON, am avut ocazia să susținem mii de femei și să învățăm de la ele că, atunci când ai suport în jurul tău, niciun obiectiv nu e prea sus. Pe ele le am ca inspirație și în pașii următori din proiectele #WeAreHalf.”

Violeta Balint: „Am înțeles cât de greu și provocator poate fi pentru unele femei să acceadă în anumite medii fără susținere și cât de prezent și real este subiectul egalității de gen în România. Decizia de a mă alătura mișcării #WeAreHalf a venit firesc și natural, din dorința de a oferi exemple, de a promova oportunități, dar și de a învăța despre realitățile din România.”

O mișcare cu recunoaștere internațională

În doar doi ani, #WeAreHalf s-a transformat dintr-o campanie de conștientizare într-o mișcare socială națională, premiată la Davos PR Digital Awards și la Romanian PR Award. Cu peste 315.000 de vizitatori ai expozițiilor, 180 de apariții media și o comunitate activă de peste 2.000 de membri, inițiativa continuă să atragă sprijin și vizibilitate în sprijinul femeilor.

„Egalitatea de gen nu este un subiect opțional. Este o condiție pentru progres, democrație și bunăstare. Iar #WeAreHalf este dovada că schimbarea pornește din comunitate”, a mai spus Mihaela Raluca Tudor.