Economic

Cum poți să gestionezi cu SUCCES echipa la distanță

Cum poți să gestionezi cu SUCCES echipa la distanță este o provocare nouă lansată managerilor de actuala situație de criză prin care trecem. În acest moment provocator când autoritățile au declarat stare de urgență, munca la distanță sau ”lucrul de acasă”  a devenit mai mult decât o tendință, a devenit o necesitate pentru foarte multe companii.

Drept urmare, există sute de lideri și manageri de echipă care se găsesc brusc gestionând o echipă complet îndepărtată. Sincer, asta poate fi înfricoșător, mai ales dacă este pentru prima dată când ai fost nevoit să faci asta și nu ai prea mult timp să te pregătești.

Am cerut sfatul pentru cei care ne află în această situație și am primit mai multe sfaturi care ne pot ajuta să ne pregătim echipa pentru succes și să fiți productivi indiferent de locul în care lucrăm:

 

  1. Faceți check-in zilnic

Echipa ta are nevoie să te vadă și tu ai nevoie să îi vezi. Vestea bună este că sunt multe servicii care oferă această posibilitate (Zoom, Skype, Meet si altele). La început, acest lucru ar trebui să fie în fiecare zi, apoi la câteva zile. Scopul este simplu – setați agenda împreună și oferi feedback-ul și resursele de care au nevoie membrii echipei.

 

  1. Creează sentimentul de apartenență la un grup

Unul dintre cele mai grele lucruri despre munca de acasă, mai ales dacă ești obișnuit cu un mediu de birou, este sentimentul de singurătate și de izolare care poate fi instalat. Aceste sentimente pot fi diminuate prin comunicarea regulată cu membrii echipei și printr-un feedback constructiv.

 

  1. Profită de tehnologie

Ca manager, munca ta este să îți menții echipa implicată. În timp ce mesajele de e-mail și text pot fi o soluție pe termen scurt, instrumente precum Zoom sau Microsoft Team sunt mult mai potrivite acum pentru colaborare și comunicare. Unele dintre aceste instrumente de colaborare sunt chiar disponibile gratuit acum.

 

  1. Gestionează așteptările

Ajută-ți membrii echipei să-și dea seama ce trebuie să facă și să creeze așteptări realiste pentru munca lor. Apropo, „gestionarea așteptărilor” se aplică și pentru tine ca manager. Setează succesul  echipei precizând clar sarcinile, termenele de îndeplinire, (eventual motivele din spatele lor) și ajută-ți echipa să înțeleagă exact cum vei măsura succesul.

Dacă te vei aștepta ca membrii echipei să ”facă ceea ce au făcut și până acum” să nu te mire dacă în câteva săptămâni nimeni nu spune nimic și nu furnizează nici un proiect.

 

  1. Concentrează-te pe rezultate nu pe activitate

Nu este posibil să gestionezi fiecare aspect al muncii efectuate de o echipă de la distanță. În loc să te concentrezi pe activități sau pe ore lucrate,  mai bine te concentrezi pe rezultate în funcție de care măsori randamentul echipei.

 

  1. Asigură echipei resursele necesare

Asigură-te că echipa ta are tehnologia de care are nevoie pentru a finaliza munca precum laptopuri, software, dispozitive mobile sau chiar o conexiune la internet de mare viteză. Nu este rezonabil să presupui că toată lumea are toate aceste lucruri și este responsabilitatea ta ca manager să te asiguri că le au.

 

  1. Fii flexibil

Fii suficient de flexibil să înțelegi că în echipa ta se schimbă foarte multe, inclusiv timpul și modalitatea de realizare a proiectelor. Aceasta nu este o scuză pentru a nu face lucrurile, dar este un motiv pentru a reconsidera ceea ce înseamnă cu adevărat productivitatea. Orele de lucru obișnuite s-ar putea să nu mai corespundă programului de la serviciu, mai ales că echipa are acum pe lângă el/ea și membrii familiei fiind nevoie să țină cont și de nevoile lor (copii, soț, părinți, etc).

Ai încredere în echipa ta și oferă-le libertatea și flexibilitatea de a-și stabili programul care îi ajută să fie cei mai productivi. Oricum este bine pentru echipa ta pe termen lung!