Info Actual > Culinar > Drob de ciuperci. Rețetă delicioasă de post – vezi cum se face. E foarte simplu!
Culinar

Drob de ciuperci. Rețetă delicioasă de post – vezi cum se face. E foarte simplu!

Drob de ciuperci. Rețetă delicioasă de post – vezi cum se face. E foarte simplu!

Drobul de ciuperci poate fi perfect pentru un aperitiv în perioadele de post. Este hrănitor, sațios și foarte sănătos. Se prepara rapid.

Drobul este un produs tradițională de Paște. Și pentru că suntem în Postul Paștelui vă prezentăm o rețete de drob din ciuperci, ceapă, semințe de chia, sare și piper.

Drob de ciuperci. Rețetă delicioasă de post

Ingrediente drob de ciuperci:

  • 500 g ciuperci
  • 5 buc. de ceapă
  • 5 linguri făină
  • 5 lingura de semințe de chia lăsate la înmuiat în 5 linguri de apă
  • sare și piper după gust
  • ulei

Mod de preparare:

Se curăță ciupercile și se spală, după care se pun la fiert. Între timp, ceapa se taie mărunt și se pune în tigaie la călit, împreună cu un strop de sare. Se adaugă ciupercile fierte, ce trebuie tăiate feliuțe, și se călesc împreună. Se lasă la răcit. După ce s-au răcit cipercile și ceapa, se adaugă semințele de chia și se amestecă bine.

Apoi, treptat și amestecând continuu, se pun cele cinci linguri de făină. Se asezonează cu sare și piper. Compoziția rezultată se pune într-o formă de copt (eu folosesc de chec sau cozonac) pe care ai tapetat-o cu hârtie de copt. Se dă la cuptor la 180 grade, timp de o oră și 20 minute. Este bine să verifici drobul cu o scobitoare pentru a te asigura că s-a copt. De obicei, timpul de coacere variază de la un cuptor la altul, potrivit retete.unica.ro.

Ce sunt semintele de Chia?

Semintele de Chia sunt recoltate de la o planta cu flori din familia mentei (Lamiaceae), cunoscuta sub numele de Salvia hispanica, originara din Mexic si Guatemala. Semintele de Chia de buna calitate au culoarea naturala alb sau negru (nu ar trebui sa fie maronii, caz in care inseamna ca nu au ajuns la maturitate, sunt crude).

Semintele de Chia sunt considerate un super-aliment si reprezinta o sursa excelenta de fibre. Sunt bogate in proteine, acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6, antioxidanti, aminoacizi, vitamine si minerale.

Ce beneficii au semintele de Chia?

Semintele de Chia sunt catalogate a fi un super-aliment. Acest lucru se datoreaza faptului ca sunt mai bogate in nutrienti decat alte alimente. Doua linguri contin 140 de calorii, 4 grame de proteine, 11 grame de fibre, 7 grame de grasimi nesaturate si asigura 18% din necesarul zilnic de calciu.

  • contin o cantitate mare de fibre – acest lucru inseamna ca ajuta la un sistem digestiv sanatos, contribuie la un tranzit intestinal mai bun si la detoxifierea organismului; ofera senzatia de satietate, ceea ce inseamna scaderea apetitului, in plus ofera un aport de energie;
    sunt bogate in antioxidanti – avantajul oferit de antioxidanti este ca incetinesc semnele de imbatranire, pentru ca lupta impotriva radicalilior liberi care cauzeaza deteriorarea celulelor corpului; antioxidantii contribuie astfel la o piele cu aspect mai tanar, par mai sanatos, avand si un rol important in functionarea creierului;
  • reprezinta o sursa de acizi grasi Omega-3 – beneficiile oferite de acizii grasi Omega-3 pentru organism sunt multiple; mai mult decat atat, nu sunt foarte multe alimente care sa aiba in continutul lor aceste grasimi sanatoase (exemplele sunt: peste, nuci, seminte de in); peste jumatate din greutatea semintelor de Chia este reprezentata de grasimi Omega-3, ceea ce inseamna ca ajuta la scaderea riscului aparitiei bolilor de inima, contribuie la imbunatatirea somnului sau la combaterea depresiei;
  • sunt o sursa de proteine – semintele de Chia sunt ideale pentru persoanele care nu sunt iubitoare de carne; 14% din continutul lor este proteina; un alt avantaj este reprezentat de faptul ca sunt satioase, ajutand la pierderea in greutate; in plus, pentru ca au un continut atat de mare de proteine, contribuie la formarea masei musculare;
  • au continut ridicat de calciu – semintele de chia ofera aproape acelasi nivel de calciu ca laptele, oferind astfel beneficii pentru sistemul osos si dinti;
  • sunt o sursa importanta de vitamine si minerale – acest lucru duce la intarirea sistemului imunitar; altfel spus, prin consumul de seminte de Chia ajuti organsimul sa lupte impotriva virusurilor sau a bacteriilor, tinand bolile la distanta.