Social

Educația online: mit sau realitate? 

Educația online: mit sau realitate? 

Educația online: mit sau realitate? În urmă cu câteva zile, un elev de clasa a VII-a din cadrul Liceului Teoretic „Carmen  Sylva” Eforie Sud a analizat situația orelor online care ar trebui să se organizeze și a constatat  că, din cele 32 de ore de curs dintr-o săptămână de școală, a putut participa doar la 14 dintre  ele, din cauza faptului că profesorii refuză să predea în mediul online, cu toate că unitatea de  învățământ se află în scenariul hibrid. 

Având în vedere situația excepțională în care ne aflăm la nivel național și luând în  considerare modificările din sistemul de învățământ menite să asigure continuitatea parcursului  educațional al elevilor în orice condiții considerăm inacceptabilă atitudinea profesorilor care  refuză predarea în mediul online.

Profesorii au în atribuții asigurarea continuității procesului didactic prin intermediul  tehnologiei și al internetului

Astfel, se aduc în vedere prevederile Metodologiei-cadru  privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum  și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC nr. 5545/2020, dar și  a modificărilor aduse asupra fișei postului cadrului didactic, care menționează că profesorii  au în atribuții asigurarea continuității procesului didactic prin intermediul  tehnologiei și al internetului. 

Practic, luând în considerare situația în care ne aflăm, în care procesul educațional  trebuie să se mute în spațiul online pentru a proteja sănătatea tuturor actorilor implicați, este  imperioasă implicarea profesorilor și a elevilor în desfășurarea orelor online, astfel încât să nu  se înregistreze lacune în învățare, iar educația să poată continua în parametri optimi.  

În acest sens, Consiliul Județean al Elevilor Constanța condamnă atitudinea cadrelor  didactice care refuză predarea în mediul online și solicită direcțiunii Liceului Teoretic „Carmen  Sylva” Eforie Sud și Inspectoratului Școlar Județean Constanța să întreprindă toate măsurile  necesare, astfel încât derapajele de acest gen să nu mai existe în sistemul educațional.  

„Astfel de atitudini superficiale, în care profesorii refuză cu vehemență predarea în  mediul online și privează accesul la educație a zeci de elevi, ar trebui atent monitorizate și  sancționate de către direcțiune. Un profesor care nu vrea să transpună în spațiul virtual  conținuturile pe care le-ar preda, în mod normal, la clasă, are două opțiuni: fie solicită  concediu fără plată până la sfârșitul pandemiei, fie își dă demisia din învățământ.”,  a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Județean al Elevilor Constanța.