Actual Economic

Emil Boc, vis împlinit. Urmează staţia de metrou Cluj Napoca. Sorin Grindeanu a semnat contractul de finanţare 

Emil Boc, vis împlinit. Urmează staţia de metrou Cluj Napoca. Sorin Grindeanu a semnat contractul de finanţare 

Sorin Grindeanu a anunţat că joi a fost semnat cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani, prin care e asigurată suma de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 miliarde de lei din PNRR, pentru construirea metroului din Cluj-Napoca. Lucrările din prima etapă la 9 staţii de metrou şi depoul au termen de finalizare în luna august a anului 2026, a mai spus ministrul Transporturilor.

Emil Boc, vis împlinit. Urmează staţia de metrou Cluj Napoca. Sorin Grindeanu a semnat contractul de finanţare

„Cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcţia metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanţare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcţiei Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcţia, echiparea şi punerea în funcţiune a liniei de metrou uşor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 staţii şi a depoului”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Facebook.

Ministrul Transporturilor a adăugat că, în prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secţiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 staţii) şi depoul.

„Lucrările din această etapă, finanţată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârşitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanţarea va asigura construcţia secţiunilor Ţara Moţilor -Sfânta Maria (7 staţii) şi Piaţa Mărăşti – Muncii (3 staţii) care totalizează 11,87 km”, a completat Grindeanu.

În luna august, primarul Emil Boc anunţa că în urma consultărilor cu ministrul Transporturilor, a luat decizia de a suspenda temporar procedura de achiziție, până la actualizarea costul de realizare al metroului, având în vedere că prețurile au crescut accelerat.

„Am primit 3 scrisori de la concerne care au realizat 19 proiecte de metrou pe 4 continete și care ne-au informat că au fi dorit să participe la realizarea metorului din Cluj, dar din cauza prețului adoptat anul trecut și a creșterii prețurilor de anul acesta, nu pot. Am fi putut să anulăm licitația, dar am găsit soluția aceasta de suspendare temporară și am primit acceptul Ministerului Transporturilor”, declara atunci Emil Boc.