Info Actual

Info Actual > Culinar > Fă chiar tu borș la tine acasă! Rețetă tradițională
Culinar

Fă chiar tu borș la tine acasă! Rețetă tradițională

Fă chiar tu borș la tine acasă! Rețetă tradițională

Fă chiar tu borș la tine acasă! Rețetă tradițională. Borşul e o minunăţie est-europeană (România, Ucraina, Rusia, Polonia etc.), ca atâtea altele, care are norocul să-i vină rândul la atenţie şi preţuire. Poate şi pentru că le merită din plin. Sub denumirea de borş, românii înţeleg produsul propriuzis, cât şi preparatele în care se pune borş, respectiv ciorbele acre, cu sau fără carne, care se acresc cu borş, numite generic „borşuri“. Nimic nu se compară cu savoarea dată de acest ingredient sănătos. Mai ales că îl poți face chiar la tine acasă.

Ingrediente: 1/2 kg târâțe de grâu, 450 g de mălai, 1 ceaşcă cu huşte, 1 felie mare de pâine neagră, 5 l de apă.

Ai nevoie de un borcan de 10 litri, în care se pun tărâțele şi mălaiul. Se toarnă apoi apa rece cât să le acopere şi se lasă un sfert de oră. Se toarnă apoi apă fierbinte, se amestecă bine cu un făcăleţ și se lasă să se răcorească.

Se adaugă apoi huştele, se amestecă împreună cu pâinea şi se lasă într-un loc răcoros, acoperind borcanuș Se lasă câteva zile.

Când borşul s-a acrit, se pune într-un alt borcan curat, după ce a fost strecurat, şi se păstrează la rece. Pentru savoare se adaugă o crenguţă de vişin.

Proprietățile borșului:

Are doar 7,7 kcal la 100 ml, fapt care stârneşte interesul celor ce se luptă cu obezitatea.

Borşul conţine enzime puternice, capabile să regleze atâtea dezechilibre din corpul omului modern, îndeosebi dacă borşul este netratat termic, şi cu atât mai mult dacă se însoţeşte cu miere adevărată, aşa cum sunt îmbiaţi să facă părinţii copiilor pentru a le asigura celor mici imunitate şi creştere sănătoasă.

Numeroase vitamine, printre care atât de necesarele vitamine C, D şi Complexul B, folositoare atât pentru cei mici, cât şi pentru adulţi, se adaugă la conţinutul borşului. Foarte importantă este şi prezenţa vitaminei H sau B7, numită şi biotină, care ajută organismul să gestioneze ferm metabolismul proteinelor, al grăsimilor şi îndeosebi al colesterolului.

Borşul conţine minerale uşor asimilabile, între care calciu, fosfor şi magneziu, ca şi o listă de oligoelemente, între care nichel, cupru, seleniu, crom şi aur, şi facilitează asimilarea acestora.