Social

Hidroelectrica trimite și câte 2 facturi pe lună! Românii nu știu cum se vor descurca

Facturile la energie electrică de la Hidroelectrica
sursa foto arhiva personala

Facturile la energie electrică de la Hidroelectrica, cel mai mare furnizor din România, au cauzat probleme în ultimele luni, cu întârzieri semnificative, ceea ce a pus mulți români într-o situație dificilă. Aceștia au primit facturi pentru mai multe luni, iar aplicația folosită pentru plata acestora este criticată pentru că funcționează greoi.

Reprezentanții companiei au declarat că depun eforturi susținute pentru a rezolva aceste probleme și își concentrează resursele în beneficiul clienților lor.

Clienții Hidroelectrica se îneacă în facturi

Ministerul Energiei a intervenit exprimându-și preocuparea cu privire la situație, dorind să implice o nouă conducere la nivelul companiei.

Hidroelectrica este un furnizor major de energie electrică în România, iar mulți români au ales să utilizeze serviciile acestei companii datorită prețurilor atractive. Cu toate acestea, întârzierile în emiterea facturilor au creat frustrări în rândul clienților. Un client Hidroelectrica a relatat că nu a primit nicio factură pe tot parcursul verii. În toamnă însă, au început să primească facturi, uneori chiar câte două pe lună.

„Toată vara n-am avut nicio factură. Acum, spre toamnă, au început să curgă facturile. E cam greu. Au venit şi câte două pe lună”, a spus un client Hidroelectrica pentru Observator.

Un alt client a menționat că aplicația pentru plata facturilor funcționează lent și întâmpină numeroase erori.

„Se mişcă mai greu, aşa cum se mişcă tot ce înseamnă implicarea statului român”, comentează alt client despre această situație.

Este nevoie de o reformă

Corneliu Bodea, de la Centrul Român de Energie, a explicat:  „Lipsă poate de coerența câteodată în emiterea facturilor, în răspunsul la solicitări e mai puţin motivată de forma de proprietate, că e de stat sau nu”

Silvia Vlăsceanu, expertă în domeniul energiei a vorbit și ea despre această situație.

„În urmă cu câţiva ani, când a început pandemia, au fost nişte îndemnuri… Care este cel mai ieftin, duceţi-vă către… Evident că nu a fost pregătiă să asimileze câteva sute sau mii de consumatori zilnic”, detaliază și Slivia Vlăsceanu, expertă în domeniul energiei.

În plus, schimbarea furnizorului de energie de la Hidroelectrica la altă companie a devenit o procedură dificilă. Un client care a depus notificare în mai nu a primit încă un răspuns din partea companiei. Cu toate acestea, reprezentanții Hidroelectrica au lansat o aplicație pentru plata facturilor, dar se pare că aceasta are probleme de funcționare și generează erori. Mai mulți clienți s-au plâns de performanța slabă a acestei aplicații.

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a fost informat cu privire la aceste probleme și a subliniat necesitatea unei reîmprospătări în cadrul companiei. Acesta a declarat că ministerul a primit numeroase petiții privind această situație și că Hidroelectrica se află în proces de rezolvare a problemelor semnalate.