Info Actual

Info Actual > Diverse > Izolare la domiciliu. Sfaturi pentru a ne mentine tonusul si starea de bine
Diverse

Izolare la domiciliu. Sfaturi pentru a ne mentine tonusul si starea de bine

Izolare la domiciliu. Intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru DcNews, fizioterapeutul Toma Vasilescu a oferit sfaturi pretioase pentru a ne mentine tonusul si starea de bine.

“În aceasta perioadă este important din punct de vedere fizic și mental să ne menținem activi la domiciliu. La fiecare ora să găsim 5-10 minute pentru a face exerciții doar pentru a ne menține tonusul, starea de bine și cu ocazia asta, implementăm un plan general de mișcare în familie”, subliniaza fizioterapeutul Toma Vasilescu.

Trebuie sa profitam de orice posibilitate de face miscare prin casă

212Izolare la domiciliu. Fizioterapeutul sustineca statul pe loc este inamicul omului, asa ca trebuie sa profitam de orice posibilitate de face miscare prin casă, dar si sa ne schimbăm pozitia de stat cat mai des.

Este important în perioada aceasta să ne mișcam constant și să evitam pozitiile prelungite

“Nu exista o postură perfectă/ideală. În aceaste zile de stat prelungit în casă, atât copii cât și adulții, trebuie să se antreneze fizic unul pe celalat prin joc și exerciții. Este important în perioada aceasta să ne mișcam constant și să evitam pozitiile prelungite. Exact că în viața de zi cu zi.

Cum “Orice învăț are și dezvăț” este important că adulții să își modifice obiceiurile în această perioadă și să facă mișcare și stretching pentru coloană și membre, dar în același timp să nu uite de cei din jur”, explica acesta.

In plus, specialistul spune ca si la domiciliu putem descoperi foarte multe exercitii benefice pentru intregul organism.

“Orice mișcare pe care omul o face în casă este un exercițiu. În aceasta perioada, doamnele se pot folosi de activități casnice ce oferă o igiena a articulației umărului: spalatul geamurilor, al oglinzilor. Aceste miscări, efectuate corect, cu un control pe omoplat, fac parte din procesul de recuperare al umărului”, arata specialistul.

“Persoanele cu anumite probleme ce urmau un anumit program fizioterapeutic este obligatoriu să continue efectuarea exercițiilor învățate și să ia legatura cu fizioterapeutul pentru a-i observ aprogresul și a modifica anumite exerciții.

Detaliile fac diferența si este greu să efectuăm un plan general pentru mai multe persoane

Dacă avem anumite suferințe al căror program de recuperare a fost întrerupt de această pandemie, este important să ne continuăm activitatea începută cu fizioterapeutul, să ținem legătura cu terapeutul nostru, el știind stadiu în care se află acea persoană. În online este dificil pentru noi, deoarece ne lipsesc instrumentele fine pe care un terapeut le are în bagajul de experiență clinică, simțul tactil dezvoltat, raționamentul clinic, ceea ce vedem în timpul unor mișcări. Detaliile fac diferența si este greu să efectuăm un plan general pentru mai multe persoane”, recomandă el.

Este important să nu ne limităm, să scăpam de frica de mișcare

“Pentru persoanele cu probleme la nivelul coloanei lombare sau la nivelul genunchiului este important să nu ne limităm, să scăpam de frica de mișcare, putem face exerciții cum ar fi așezatul și ridicatul de pe scaun (5 serii de 10 ori) dar genunchii să fie fixați într-un perete sau într-un corp de mobilă – astfel vom executa exercițiul corect din musculatura fesieră”, explica Toma Vasilescu, in exclusivitate pentru DcNews.