Diverse

La ce trebuie să fiți atenți pentru a vă fi mai bine în anul care vine

La ce trebuie să fiți atenți pentru a vă fi mai bine în anul care vine
clicpsihologic.ro

Toată perioada sărbătorilor poate fi o perioadă încărcată de întâlniri și vizite de familie, distracție și divertisment, oboseală sau chiar agitație, determinată de timpul sau bugetul insuficient pentru achiziționarea cadourilor.

Atenție la stările prin care treceți

Când entuziasmul de sărbători dispare, restul sezonului rece poate fi mai puțin agreat, mai ales dacă temperaturile de afară sunt foarte scăzute, fiind posibil să simțiti și o oarecare anxietate, plictiseală sau nervozitate, toate aceste stări putând fi accentuate de necesitatea reîntoarcerii la rutina normală.

De asemenea, cei care sunt singuri, după ce au primit vizite și au avut ocazia să socializeze mai mult, pot fi încercați de sentimente de tristețe când se vor reîntoarce la viața de dinainte de sărbători.

La alte persoane poate să apară sentimentul de vinovație, în cazul în care au făcut excese alimentare și au acumulat mai multe kilograme. Și în cele mai multe cazuri, stările negative se fac prezente, deoarece dintr-o dată viața nu mai pare la fel de veselă și luminoasă cum este în timpul sărbătorilor.

Ce puteți face pentru a va bucura de perioada de după sărbători

  • Încercați să vă pregătiți pentru un nou an calendaristic

Luna ianuarie este una unică, cea care marchează începutul unui nou an. Ianuarie semnifică un nou început cu noi perspective și scopuri. Astfel că este momentul să vă propuneți să rezolvati probleme mai vechi sau să vă delimitați de obiceiuri rele. Unele persoane care au experimentat anxietate, senzații de vinovăție sau regret, ca urmare a evenimentelor pe care le-au trăit anul anterior, noul an ar putea sa le îmbunătățească perspectivele, dar și starea de spirit.

  •  Indicat este să eliminati sau să restricționați consumul de zahăr

După ce sărbătorile s-au încheiat, ar trebui să se excludă din dietă alimentele dulci, mai ales dacă apare starea de depresie întrucât zahărul afectează în mod negativ starea de spirit a unei persoane și suprimă un hormon de creștere numit BDNF (situație întâlnită la persoanele care suferă de depresie). Consumul de zahăr poate duce la inflamație cronică în organism și crește riscul apariției depresiei. Și chiar dacă sunteti doar triști și nu deprimați, veți descoperi că eliminarea zahărului din dieta va duce la îmbunătățirea semnificativă a stării dumneavoastră de spirit, iar nivelurile dumneavoastră de energie vor crește.

  • Și lumina artificială este bună

Trebuie să știți că zilele reci și întunecoase de iarnă pot contribui la scăderea nivelurilor de serotonină și de vitamina D și, la înrăutățirea stării de spirit. O sursă puternică de lumină, chiar și artificială (dacă este albastră, efectele vor fi și mai puternice) ar putea să vă țină departe de depresia sezonieră.

  • Nu uitați să faceți mișcare 

În această perioadă încercați să rezistați tentației de a lenevi și faceți cât mai multă mișcare. Când faceți exerciții fizice, în creier se eliberează endorfine, care sunt răspunzătoare de instalarea bunei dispoziții și pot diminua simptomele anxietății.

Iar, potrivit cercetătorilor, antrenamentele sporadice nu au aceleași rezultate benefice pentru organism ca activitatea fizică exercitată în mod regulat. Studiile au confirmat că, somnul odihnitor pe timp de noapte, alături de exercițiile fizice realizate în timpul zilei, îmbunătățesc starea de spirit a oricărei persoane, potrivit sfatulmedicului.ro.