Info Actual > Economic > Milioane de șoferi pot să răsufle ușurați, a fost decisă plafonarea prin ”ordonanța trenuleț”
Economic

Milioane de șoferi pot să răsufle ușurați, a fost decisă plafonarea prin ”ordonanța trenuleț”

Milioane de șoferi pot să răsufle ușurați, a fost decisă plafonarea prin ”ordonanța trenuleț”

Milioane de șoferi pot să răsufle ușurați, a fost decisă plafonarea prin ”ordonanța trenuleț”. Vestea sfârșitului de an a venit pentru posesorii de mașini din București ca un trăznet. În Bucureşti, taxa pentru parcarea de reşedinţă a fost majorată de 7-8 ori şi a ajuns la o valoare cuprinsă între 300 şi 600 de lei, în funcţie de zonă.

Reamintim, că în urma falimentului City Insurance, liderul pieței RCA, anul trecut şi preţurile pentru poliţele RCA s-au dublat.

Pentru moment ”ordonanța trenuleț” a plafonat valoarea punctului de amendă

Vestea bună pentru milioane de șoferi este că impozitul auto nu se majorează, iar amenzile de circulaţie rămân nemodificate.

Punctul de amendă rămâne și anul acesta la valoarea de 145 de lei, după ce executivul  a decis plafonarea amenzilor de circulație prin așa numita ”ordonanță trenuleț” de la sfârșitul anului trecut. Dacă nu intervenea plafonarea, cea mai mică amendă de circulație ar fi devenit 255 de lei, adică 10% din salariul minim. O sumă foarte mare și greu de plătit pentru cei cu venituri mici, riscul primirii unor amenzi pentru anumite greșeli în trafic fiind crescut, mai ales în contextul traficului intens și lipsei infrastructurii rutiere.

Frica de amenzi usturătoare, așa cum sunt în Occident, are un rol preventiv, pentru că descurajează mai ales comportamentul teribiliștilor care fac manevre foarte periculoase. De asemenea, contează foarte mult și ce face statul cu banii colectați din amenzi, spune Costin Tătuc, specialist în siguranță rutieră.

”Ar trebui ca acest cuantum al amenzilor să fie descurajant. Nu numai cuantumul amenzilor descurajează, ci şi modalitatea prin care legea este aplicată. Cu cât este aplicată mai ferm, cu cât este aplicată mai eficient, cu atât lucrurile se vor schimba. Eu nu aș promova această idee de plafonarea a cunatumului, urmând ca o parte din banii colectați din amenzi să se reîntoarcă pe zona de educație rutieră, pe zona de infrastructură rutieră, astfel încât lucrurile să se îmbunătățească. Nu așa cum se întâmplă acum, banii intră la bugetul administrațiilor publice locale, care capătă, ulterior, alte destinații.”

Încă din vara anului trecut, Ministerul de Interne a promis că actualizează Codul Rutier, astfel încât condusul pe contrasens pe autostradă, viteză excesivă sau comportamentul agresiv, cum ar fi șicanele sau flashurile, să fie aspru sancționate, fără posibilitatea de a reduce la o lună perioada de suspendare a permisului, doar că din vară și până acum, Ordonanța de urgență pentru modificarea Codului Rutier încă nu a fost promovată, deși a fost inclusiv în dezbatere publică.