Lifestyle

Născută pentru a lucra cu oamenii: la intersecția dintre business și fericire

Născută pentru a lucra cu oamenii: la intersecția dintre business și fericire
sursa foto arhivă personală

Alina Perrin, care a lucrat de-a lungul celor douăzeci de ani de experiență cu companii internaționale precum Renault, Accenture și L’Oreal și-a construit un portofoliu foarte vast în domeniul HR. Aceasta a avut poziții funcționale și operaționale în care de fiecare dată a reușit să scoată în evidență calitățile sale în resurse umane.

După cum declară aceasta, meseria pe care o practică i-a fost confirmat în nenumărate rânduri că este ceva care face bine. „Este dificil să aleg un singur proiect pentru că fiecare dintre ele mi-a dezvoltat o fibră diferită, consolidând convingerea că resursele umane sunt pentru mine o adevărată chemare. Am simțit-o ca pe o evidentă în clipa în care am ales-o, a continuat cu o multitudine de confirmări: meseria m-a ales pe mine…” 

 Employer experience ce susține imaginea de angajator

Postul de muncă primit la compania L’Oreal a readus-o pe Alina în țară, ea fiind plecată în străinătate. Așa s-a creat mitul carierei acesteia, „am fost trimisă în România pentru a crea structura de resurse umane din L’Oreal Romania. Vorbim de o perioadă  în care notorietatea brandului nu era consolidată, piața era într-o creștere exponențială prin sosirea conturilor internaționale, iar businessul local al companiei încă nu era prezent în toate circuitele de distribuție, parte a distribuției făcându-se, de altfel, indirect” susține aceasta. Moment în care s-a realizat și unul dintre cele mai de succes proiecte realizate vreodată de aceasta, grupul L’Oreal efectua transformarea digitală a organizației. 

Revenind în prezent, Alina Perrin nu mai colaborează cu L’Oreal, având un post important pentru Amber Studio.

Amber este o agenție creativă ce oferă o paletă largă de soluții de dezvoltare de jocuri video de la livrarea de produse complete la co-dezvoltare, conversie de platforme, live operations și servicii de suport. „Creată in București de fondatori romani in 2013, Amber număra 400 de angajați înainte de pandemie și peste 1100 după, ajungând astăzi la un număr de 8 locații prezente pe 3 continente (Europa, America de Nord, America de Sud). La sfârșitul anului 2022, compania a primit o finanţare de 20 milioane de dolari pentru activități de M&A, la o evaluare de 190 milioane de dolari, urmând astfel să continue expansiunea, urmând ca următorul pas sa fie listarea în bursă”, ne povestește Alina.

Proiectele actuale

În această companie, care a avut un început frumos și garantează o dezvoltare armonioasă, Alina Perrin conduce proiecte de dimensiuni variate „ce merg de la clarificarea rolurilor și responsabilităților într-o organizație matricială cu echipe multidisciplinare și multiculturale, trecând prin maparea și dezvoltarea skillurilor necesare creșterii oamenilor și businessului, precum și a celor pe care trebuie să le aducem în companie, ajungând la o serie de procese ce vor fi implementate la nivelul fiecărei locații pentru a susține scalarea.”

Pentru tinerii care doresc un parcurs la fel de frumos și plin de succese ca al Alinei Perrin în acest domeniu, sunt oferite următoarele sfaturi, care, puse în aplicare pot avea un impact major asupra carierei. „Primul este despre a învață tu sa fii multumit, echilibrat, senin și liniștit în alegerea și vocația ta. Al doilea ar fi: nu te grăbi! Nu îți asuma prea repede responsabilități pe care, deși poate le poți duce, îți vor consuma resurse de care vei avea nevoie mai târziu.

„În 2030, tehnologia va permite HR-ului să fie mult mai eficient”

Ca mici previziuni pentru acest domeniu, Alina Perrin vede o evoluție, cu siguranță, în viitor. Această industrie nu este una clasică și se poate bucura pe din plin de evoluția tehnologiei. „Industria în care lucrez acum față de industriile „clasice” (existente de peste 100 de ani) care se desprind mai lent de un model adânc rădăcinat, mă face să cred că modelul hibrid va deveni simpla realitate a oricărui loc de muncă. Mai cred că, în 2030, tehnologia va permite HR-ului să fie mult mai eficient, să automatizeze mult mai mult și să elibereze timp pentru a ne ocupa cu adevărat de oameni, permițându-ne să ducem experiența angajaților la un cu totul alt nivel” ne mai dezvăluie Alina.