Diverse

Natura mereu surprinzătoare. Fructele care pot trata cancerul și cresc imunitatea

Natura mereu surprinzătoare. Fructele care pot trata cancerul și cresc imunitatea

Legumele și fructele sunt recomandate de majoritatea nutriționiștilor în diete pentru slăbit.

Desigur, natura ne oferă remedii pentru aproape toate bolile, precum și soluții pentru menținerea unui cort sănătos.

De exemplu, cei pasionați de mâncare sănătoasă știu ce beneficii oferă fructele de aronia.

Aceste fructe sunt ușor de recunoscut, fiind mici, închise la culoare și au formă de boabe, asemănătoare cu afinele. Aceste fructe conțin o cantitate impresionantă de antioxidanți vegetali, care aduc numeroase beneficii pentru sănătate.

Ce sunt fructele de aronia?

Fructele de aronia originari din America de Nord, dar cresc și în alte părți ale lumii, inclusiv în Europa. Boabele de aronia au un gust ușor astringent, de aceea sunt folosite în special în prepararea de sucuri, piureuri, gemuri, siropuri, ceaiuri și vinuri.

Fructele de aronia au un conținut caloric scăzut, dar sunt bogate în nutrienți, fiind pline de fibre, vitamina C și mangan. 28 de grame de aronia oferă următoarele beneficia nutriționale:

Calorii: 13

Proteine: 2 grame

Grăsimi: 0 grame

Carbohidrați: 12 grame

Fibre: 2 grame

Vitamina C: 10% din doza zilnică recomandată

Mangan: 9% din doza zilnică recomandată

Vitamina K: 5% din doza zilnică recomandată

Aceste fructe conțin, de asemenea, acid folic, fier și vitaminele A și E, în cantități mai limitate. În plus, sunt bogate în antioxidanți. Antioxidanții protejează celulele corpului de acțiunea nocivă a radicalilor liberi. Fructele de aronia conțin, în special, antocianine, un tip de antioxidanți.

Beneficiile fructelor de aronia pentru sănătate

1. Stimulează digestia și remediază problemele de natură digestivă

Fiind bogate în fibre dietetice, fructele de aronia asigură o bună digestie, combatând constipația, diareea, balonarea și alte probleme digestive. Compușii organici din aronia protejează intestinele de bacterii, întărind sistemul imunitar.

2. Au un puternic efect antioxidant

Începând cu quercetină și catehină, și până la luteină si zeaxantina ori caroten, fructele de aronia sunt bogate în antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi din sânge, piele, de la nivelul țesuturilor și organelor, prevenind mutațiile ce pot apărea la nivel celular.

De asemenea, o acumulare de radicali liberi poate duce la apariția stresului oxidativ, care poate determina anumite boli cronice, cum ar fi bolile de inimă și cancerul. Fructele de aronia reprezintă și o sursă excelentă de polifenoli, un grup de antioxidanți extrem de benefici pentru sănătate, dar și pentru o piele frumoasă și un păr strălucitor.

3. Întăresc sistemul imunitar

Pe lângă antioxidanții importanți menționați mai sus, aronia conține și vitamina C din belsug, care stimulează activitatea celulelor albe și ajută și la sinteza colagenului. Colagenul este responsabil pentru repararea țesuturilor, a organelor, a vaselor de sânge și a celulelor.

4. Pot preveni cancerul

Mai multe cercetări sugerează că există o legătură între consumul de aronia și reducerea riscului de cancer la colon. Fructele de aronia pot ajuta persoanele aflate în categoriile de risc crescut de cancer la colon să prevină această afecțiune.

5. Îmbunătățesc vederea

Carotenul din aronia reduce stresul oxidativ și la nivelul ochilor, prevenind degenerescența maculară și dezvoltarea unor afecțiuni oculare precum cataracta.

7. Reglează tensiunea arterială

Conținutul ridicat de potasiu din aceste fructe are efecte benefice asupra sănătății inimii, potasiul având efect vasodilatator. Prin relaxarea vaselor de sânge, tensiunea arterială scade, fluxul sanguin crește, iar șansele de infarct sunt, astfel, reduse.

8. Sunt benefice pentru diabetici

Fibrele dietetice din fructele de aronia ajută la menținerea echilibrată a nivelului de zahăr din sânge, prevenind creșterile sau scăderile bruște de glicemie, care pot fi foarte periculoase în cazul celor suferinzi de diabet.

Aronia poate fi consumată și pe post de supliment alimentar, sub formă de capsule sau pulbere. Dacă optezi pentru varianta de pulbere, o singură linguriță pe zi ar trebui să fie suficientă. O poți amesteca în iaurt, în laptele cu cereale sau într-un smoothie, potrivit exquis.ro