International

Noi reguli pentru vânzarea mașinilor și camioanelor electrice. Unde se vor aplica acestea

Mașini electrice Sursa foto: Electrek
Sursa foto: Electrek

Administrația Biden propune reguli pentru a se asigura că două treimi din mașinile noi și un sfert din camioanele grele noi vândute în SUA până în 2032 sunt complet electrice. Administrația Biden va propune miercuri cele mai ambițioase reglementări naționale de până acum în materie de climă, două planuri menite să asigure că două treimi din autoturismele noi și un sfert din camioanele grele noi vândute în Statele Unite vor fi complet electrice până în 2032.

În cazul în care cele două norme vor fi adoptate în forma propusă, ele ar pune cea mai mare economie a lumii pe drumul cel mai bun pentru a-și reduce emisiile care încălzesc planeta în ritmul pe care, potrivit oamenilor de știință, toate națiunile trebuie să îl urmeze pentru a evita cele mai devastatoare efecte ale schimbărilor climatice.

Revoluția în industria americană auto

Noile norme ar necesita o adevărată revoluție în industria auto din SUA. Anul trecut, vehiculele complet electrice au reprezentat doar 5,8% din vânzările de mașini noi în Statele Unite și mai puțin de 2% din vânzările de camioane grele noi.

„Propunând cele mai ambițioase standarde de poluare impuse vreodată pentru autoturisme și camioane, ne respectăm promisiunea administrației Biden-Harris de a proteja oamenii și planeta, asigurând reduceri critice ale poluării periculoase a aerului și a climei și asigurând beneficii economice semnificative, cum ar fi reducerea costurilor de combustibil și de întreținere pentru familii”, a declarat administratorul Agenției pentru Protecția Mediului, Michael S. Regan, într-o declarație.

E.P.A.( nr. Environmental Protection Agency- traducere: Agenția de Protecția a Mediului) nu poate impune constructorilor auto să vândă un anumit număr de vehicule electrice. Dar, în conformitate cu Legea privind aerul curat, agenția poate limita poluarea generată de numărul total de mașini pe care le vinde fiecare producător. Iar agenția poate stabili această limită atât de strict încât singura modalitate prin care producătorii se pot conforma este să vândă un anumit procent de vehicule cu emisii zero.

Limitele propuse pentru poluarea gazelor de eșapament pentru autoturisme, raportate pentru prima dată sâmbătă de New York Times, sunt menite să asigure că 67% din vânzările de vehicule noi de pasageri ușoare, de la sedanuri la camionete, vor fi complet electrice până în 2032. În plus, 46% din vânzările de camioane noi de capacitate medie, cum ar fi camionetele de livrare, vor fi complet electrice sau vor avea o altă formă de tehnologie cu emisii zero până în același an, potrivit planului.

Autovehiculele grele, complet electrice până în 2032

E.P.A. a propus, de asemenea, o normă complementară care reglementează vehiculele grele, astfel încât jumătate din autobuzele noi și 25% din camioanele grele noi vândute să fie complet electrice până în 2032.

Împreună, cele două norme ar elimina echivalentul emisiilor de dioxid de carbon generate în doi ani de toate sectoarele economice din Statele Unite, a doua țară cea mai poluantă de pe planetă după China. Dar unii muncitori și producători auto se tem că tranziția către vehiculele complet electrice preconizată de administrația Biden merge prea departe, prea repede și ar putea duce la pierderea de locuri de muncă și la scăderea profiturilor.

Marii producători de automobile au investit, în mare parte, foarte mult în electrificare. Cu toate acestea, mai mulți sunt îngrijorați în ceea ce privește cererea clienților pentru modelele mai scumpe, complet electrice, aprovizionarea cu baterii și viteza cu care poate fi creată o rețea națională de stații de încărcare.

Muncitorii din industria auto se tem de pierderea locurilor de muncă, deoarece vehiculele electrice necesită mai puțin de jumătate din numărul de muncitori pentru asamblare decât mașinile cu motoare cu combustie internă.
Producătorii de automobile și lucrătorii din sindicate și-au exprimat aceste temeri direct președintelui încă din 2021, când dl Biden a anunțat un ordin executiv care direcționează politicile guvernamentale pentru a se asigura că 50 % din vânzările de vehicule noi pentru pasageri vor fi integral electrice până în 2030.

Răspunsuri din partea producătorilor auto

Pe măsură ce săptămâna trecută a început să se răspândească vestea că noile sale reglementări au fost concepute pentru a merge și mai departe, unii producători auto au ripostat.

John Bozzella, președintele Alliance for Automotive Innovation, care reprezintă marii producători auto americani și străini, a pus la îndoială modul în care E.P.A. ar putea justifica „depășirea obiectivului atent analizat și bazat pe date, anunțat de administrație în ordinul executiv”.

„Da, tranziția Americii către un viitor al transportului electric și cu emisii reduse de dioxid de carbon este în plină desfășurare. Producția de E.V. și de baterii se intensifică în întreaga țară, deoarece producătorii de automobile au autofinanțat miliarde de miliarde pentru a extinde electrificarea vehiculelor. De asemenea, este adevărat că planul de emisii propus de E.P.A. este agresiv din orice punct de vedere. Amintiți-vă acest lucru: Multe lucruri trebuie să meargă bine pentru ca această schimbare masivă și fără precedent pe piața noastră auto și în baza noastră industrială să reușească”, a declarat Bozzella într-un comunicat.

Inginerii și oamenii de știință de la E.P.A. au lucrat în ultimul an pentru a determina cât de mult va avansa tehnologia vehiculelor electrice în următorul deceniu, pentru a stabili cele mai puternice și realizabile limite de emisii la țeava de eșapament.

Tensiunile dintre industria auto și administrația Biden s-au manifestat în cursul săptămânii trecute, deoarece administrația a fost nevoită să își reorganizeze lansarea propunerii, potrivit a trei persoane familiare cu cele întâmplate. Inițial, oficialii plănuiseră ca dl Regan să anunțe politicile în Detroit, înconjurat de vehicule complet electrice fabricate în America.

Administrația Biden, decizii greșite

Dar, pe măsură ce directorii din industria auto și Sindicatul Muncitorilor Auto au aflat detaliile reglementărilor propuse, unii au început să se simtă neliniștiți în privința susținerii publice a acestora, potrivit persoanelor familiare cu gândirea lor. Cadrul a fost mutat din Detroit la sediul E.P.A. din Washington, unde Regan este programat să facă remarci miercuri la ora 11. Într-un interviu, Regan a recunoscut că unii directori auto și lideri ai United Auto Workers și-au exprimat îngrijorarea cu privire la propuneri, adăugând că acestea ar putea fi modificate pentru a calma aceste temeri.

„Suntem foarte conștienți de faptul că aceasta este o propunere și dorim să oferim cât mai multă flexibilitate posibilă”, a spus el. Agenția va accepta comentarii publice cu privire la normele propuse înainte ca acestea să fie finalizate anul viitor. Regulile ar intra în vigoare începând cu anul model 2027.

Ecologiștii l-au lăudat pe Biden pentru că și-a respectat o promisiune făcută în primele sale zile de mandat, când a numit schimbările climatice un „imperativ moral, un imperativ economic” care va fi în centrul tuturor deciziilor sale.

Un raport din 2021 al Agenției Internaționale pentru Energie a constatat că națiunile ar trebui să oprească vânzările de noi mașini pe benzină până în 2035 pentru a împiedica creșterea temperaturii medii globale cu 1,5 grade Celsius (2,7 grade Fahrenheit) peste nivelurile preindustriale. Dincolo de acest punct, spun oamenii de știință, efectele valurilor de căldură catastrofale, ale inundațiilor, ale secetei, ale pierderilor de recolte și ale extincției speciilor ar deveni mult mai greu de gestionat pentru omenire. Planeta s-a încălzit deja în medie cu aproximativ 1,1 grade Celsius.

Joe Biden s-a angajat să reducă la jumătate emisiile țării până în 2030 și să nu mai adauge dioxid de carbon în atmosferă până în 2050. El a făcut un pas important în direcția atingerii acestui obiectiv vara trecută, când a semnat Legea privind reducerea inflației. Aceasta include cheltuieli de 370 de miliarde de dolari în următorul deceniu pentru combaterea schimbărilor climatice, inclusiv stimulente fiscale de până la 7.500 de dolari pentru achiziționarea de vehicule electrice fabricate în America.

De partea lui Biden au mai rămas doar ecologiștii

Se estimează că această lege va ajuta Statele Unite să își reducă emisiile cu 40% până în 2030, ceea ce nu este suficient pentru a îndeplini angajamentul dlui Biden. Experții au declarat că noile reglementări E.P.A., dacă vor fi adoptate așa cum au fost propuse, sunt necesare pentru a atinge obiectivul dlui Biden.

„Standardele EPA reprezintă un pas uriaș în abordarea celei mai mari surse de poluare climatică: transportul”, a declarat Luke Tonachel, director senior al programului pentru vehicule și clădiri curate la Natural Resources Defense Council, un grup de apărare a mediului.

O creștere bruscă a numărului de vehicule electrice în Statele Unite ar putea însemna o disponibilitate și vânzări mai mari de vehicule electrice în afara granițelor sale, a spus dl Tonachel.

„Acesta poate fi un standard de vârf la nivel mondial care să pună lumea pe o cale atât de necesară pentru reducerea poluării globale cauzate de transporturi„, a spus el.

Laurence Tubiana, directorul general al Fundației Europene pentru Climă, care a contribuit la negocierea acordului climatic de la Paris din 2015, a salutat acțiunea A.E.P.A.

„Aceasta este o confirmare pentru întreaga lume a seriozității angajamentului lui Joe Biden în ceea ce privește schimbările climatice și menține Statele Unite în fruntea listei în materie de climă. Rezonează foarte bine în Europa și în lume”, a declarat Laurence Tubiana.

Cu toate acestea, alții consideră reglementările propuse ca fiind o depășire a limitelor guvernamentale și spun că acestea se vor confrunta cu siguranță cu contestații legale.

„Ei folosesc acest statut stabilit de mult timp pentru un scop cu totul nou, pentru a forța un obiectiv cu totul nou transformarea industriei în vehicule electrice. Acest lucru este în mod clar determinat de directiva președintelui de a obține aceste rezultate. Nu cred că se poate face acest lucru. Congresul nu a avut niciodată în vedere utilizarea statutelor în acest mod”, a declarat Steven G. Bradbury, care a fost consilier juridic principal al Departamentului de Transporturi în timpul administrației Trump.