Info Actual

Info Actual > Diverse > Nu consuma aceste alimente seara! Nutritionist: Va rog sa retineti!
Diverse

Nu consuma aceste alimente seara! Nutritionist: Va rog sa retineti!

Nu consuma aceste alimente seara! Un nutritionist celebru a oferit sfaturi pretioase daca iti doresti sa nu te ingrasi si sa ai un somn odihnitor.

Mai multi medicii nutritionisti sustin ca exista o serie de alimente care nu trebuie sa fie mancate seara, avand in vedere ca dupa ora 21.00 metabolismul este mult mai incet si mai mult decat atat, aceste alimente sunt bogate in zaharuri, grasimi si astfel corpul asimileaza, in loc sa digere.

Alimente care favorizeaza sinteza melatoninei și serotoninei

“Alimentele pe care le consumăm și substanțele nutritive pe care acestea le conțin, interferează (mai mult sau mai puțin) cu producția hormonală și reglarea endocrinei. Din punct de vedere biochimic, s-a demonstrat pe scară largă că unele molecule nutritive determină secreția mediatorilor care favorizează somnul: melatonina și serotonina.

De fapt, alimentele pro-hipnice (care ajută somnul) aduc molecule precursoare și favorizează sinteza melatoninei și serotoninei”, explică nutritionistul Gianluca Mech, potrivit Kftele.

Nu consuma aceste alimente seara! Vei dormi mai bine

In plus, nutritionistul a dezvaluit ne spune și ce alimente ar trebui sa consumam atunci cand avem probleme cu somnul.

-Alimente care conțin triptofan, un aminoacid esențial ce stimulează producerea de melatonină și serotonină. Este conținut în lapte și brânză, carne și pește, grâu integral, ouă, leguminoase, alune, alune, migdale, banane, avocado, ananas, spanac;

Carbohidrații complecși sunt conținuți în principal în cereale și derivați

-Alimente care conțin carbohidrați complecsi, macronutrienți polimerici care îndeamnă pancreasul să producă insulină, un hormon ce favorizează disponibilitatea triptofanului. Carbohidrații complecși sunt conținuți în principal în cereale și derivați, cartofi și castane;

-Alimentele care conțin tiamină (vitamina B1, conținută în principal în cereale și leguminoase) și piridoxină (vitamina B6, aproape omniprezentă) drept componente esențiale pentru biosinteza serotoninei.

Vă rugăm să rețineți că carbohidrații simpli au un efect negativ asupra biodisponibilității piridoxinei!”, recomanda Gianluca Mech.