Actual International

O mare companie de comerț online a fost dată în judecată pentru deturnarea unor bani

O mare companie de comerț online a fost dată în judecată pentru deturnarea unor bani
patronat-imm.ro

Cea mai mare companie de comerț online cu amănuntul, având sediul în Seattle, Washington este acuzată de deturnarea bacșișurilor destinate șoferilor independenți de livrare.

Proces împotriva gigantului comerțului online

Este vorba despre Amazon, care este acuzat că a folosit aceste bacșișuri pentru a plăti o parte din banii pe care îi datorează acestor șoferi de livrare. Prin urmare, procurorul districtual din Washington, D.C., a intentat un proces împotriva gigantului comerțului online.

 În anul 2021, Amazon a fost deja de acord să plătească 62 de milioane de dolari șoferilor de livrare pentru a pune capăt unui proces intentat de Agenția Americană pentru Protecția Consumatorilor (FTC) din cauza acelorași probleme.

Procurorul vrea ca firma să primească amendă și să i se interzică această practică

Cu toate acestea, procurorul Karl Racine din Washington vrea ca firma să fie amendată și ca o hotărâre judecătorească să interzică definitiv această practică.

Clienții au fost încurajați să dea bacșiș șoferilor

Amazon a introdus, în anul 2015, un program numit „Amazon Flex”, care încuraja clienții să le dea bacșiș șoferilor de livrare în momentul comenzii.

Dar, în anul 2016, compania a schimbat sistemul de plată a personalului de livrare, ceea ce a dus la faptul că o proporție semnificativă a bacșișurilor nu merge direct la personalul de livrare, ci finanțează o parte din suma datorată de Amazon.

Se precizează că, în același timp, Amazon a continuat să-i asigure pe clienți că 100% din bacșișuri ajung în buzunarele șoferilor de livrare.

Regulile au fost schimbate

În comunicat se mai  menționează că „în loc să informeze șoferii despre modificările aduse sistemului său de bacșișuri, Amazon a schimbat modul în care bacșișurile erau afișate în aplicație, astfel încât șoferii de livrare nu mai puteau vedea suma plătită de fiecare client”.

De asemenea, în justificarea plângerii depuse marți, 6 decembrie 2022, de către Procuratura din Washington, se mai precizează faptul că, deși Amazon a rambursat sumele percepute în mod abuziv, grupul „a scăpat până acum de orice responsabilitate, inclusiv de orice amendă, pentru daunele cauzate consumatorilor”, citează hotnews.ro.