Diverse

De luni, circulăm prin Pasajul Unirii. 77 de zile de muncă şi o investiţie de 12 milioane de euro,

De luni, circulăm prin Pasajul Unirii. 77 de zile de muncă şi o investiţie de 12 milioane de euro,
facebook.com

77 de zile de muncă, 12 milioane de euro şi un pasaj cu o lungime de 900 de metri. Pasajul Unirii este cel mai tehnologizat pasaj rutier din România. Au fost montate 498 de corpuri de iluminat şi bandă LED pe o suprafaţă de 4 kilometri, au fost instalaţi 30 de stâlpi de iluminat precum şi 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranţă pentru şoferi.

Pasajul Rutier Unirii în cifre. După 77 de zile de muncă şi o investiţie de 12 milioane de euro, pasajul va fi redat circulaţiei

”Pasajul rutier Unirii se redeschide circulaţiei înainte de începerea noului an şcolar. După 77 de zile de muncă, fără niciun fel de întârziere, lucrările de punere în siguranţă a celui mai important obiectiv de infrastructură din Capitală s-au încheiat. Urmare a unei investiţii de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, a transmis, sâmbătă, Primăria Sector 4, precizând că totul a fost dus la bun sfârşit, aşa cum a anunţat Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, în data de 19 iunie.

Pe durata lucrărilor, constructorii au izolat toate infiltraţiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereţii interiori ai pasajului prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice.

”Mai mult, pentru a creşte vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat şi bandă LED pe o suprafaţă de 4 kilometri. Totodată, la suprafaţă au fost instalaţi 30 de stâlpi de iluminat precum şi 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranţă pentru şoferi.

Pasajul Unirii are, în momentul de faţă, cel mai performant sistem de ventilaţie

De asemenea, Pasajul Unirii are, în momentul de faţă, cel mai performant sistem de ventilaţie. De ultimă generaţie, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franţa de Italia, sistemul este complet automatizat şi are două regimuri de funcţionare”, a mai transmis primăria.

Sistemul este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată, în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat şi, totodată, evacuează fumul către zonele de ieşire, în caz de incendiu.

Pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situaţii de urgenţă şi amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă

În paralel cu aceste lucrări, s-a intervenit la înlocuirea reţelelor edilitare de apă şi canal, a celor electrice, în vederea instalării noului sistem de iluminat precum şi la montarea unui nou sistem de supraveghere video. Totodată, pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situaţii de urgenţă cât şi cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă.

”Am promis, am făcut! Alături de echipa mea de la primărie şi având parte de susţinerea oamenilor, am reuşit în timp record să punem în siguranţă Pasajul Unirii! Am arătat astfel, încă o dată, că SE POATE! Pentru toate acestea, mulţumesc tuturor celor implicaţi în realizarea acestui obiectiv, proiectanţilor, constructorilor şi,  în mod deosebit, Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru sprijinul acordat în asigurarea finanţării!”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.

Spaţiul verde a fost asigurat tot de primăria sectorului 4. Pentru un aspect și mai plăcut al lucrării, am contribuit și noi prin plantarea de flori în jardinière, la intrarea și la ieșirea din pasaj! Lucrările s-au desfășurat atât noaptea, cât și ziua, astfel încât zona să capete o dimensiune și mai confortabilă!” au anunţat reprezentanții „Totul Verde”

Printr-un protocol de asociere, Primăria Municipiului București a dat pasajul în administrarea Sectorului 4

Construit în anii 1986-1987, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare și prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai.

Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4, care a demarat de îndată procedurile premergătoare punerii în siguranță a întregii zone prin care trec zilnic zeci de mii de mașini.

Doar o zi până la începerea noului an școlar 2022-2023 și lucrurile sunt puse la punct pentru elevii sectorului 4

“Noul an școlar debutează cu vești bune pentru copiii din cartierul Tineretului! …Școala 97, cea mai mare școală gimnazială din Sectorul 4 se extinde cu 10 noi săli de clasă. În acest fel vom acoperi necesarul de locuri la gimnaziu pentru toți elevii din această zonă”, scria edilul Sectorului 4 la finalul lunii august 2022.

Școala nr.97, București, Sector 4/ FOTO facebook.com

Trebuie spus faptul că lucrări de amenajare, reamenajare,  îmbunătățire, igienizare au fost efectuate atât în incinta unităților de învățământ cât și în spațiile destinate copiilor pentru joacă și relaxare.

FOTO facebook.com

FOTO facebook.com

“Ne-am pornit să igienizăm toate locurile de joacă din sectorul 4, pentru liniștea și confortul tuturor copilașilor!” Puteți merge cu încredere în astfel de locuri! Sunt garantate! Mergeți pe mâna noastră! “, au scris reprezentanții „Totul Verde” pe facebook.com/TotulVerdeSA

FOTO facebook.com