Actual Lifestyle

Posibile cauze ale accidentului cu autocarul din Grecia. Sunt încă mulți turiști în spitale

Posibile cauze ale accidentului cu autocarul din Grecia. Sunt încă mulți turiști în spitale

Un grav accident rutier a avut loc vineri la intrarea în pasajul Unirii din Capitală. În autocar se aflau 47 de cetățeni greci, din care 19 sunt acum în spitale, 16 turiști pe drum spre Grecia cu avionul, iar 13 sunt încă la hotel în România.

Șoferul a intrat în limitatorul de viteză cu o viteză de 60 de kilometri pe oră

Potrivit informațiilor, șoferul se îndrepta către Hotelul Parliament, unde erau cazați turiștii, dinspre Bulevardul Tineretului. Grecii urmau să petreacă sărbătoarea Nașterii Domnului în România. Nu se știe dacă aplicația waze sau ghidul i-au indicat șoferului să intre pe sub pasaj.

Șoferul ar fi virat la stânga, a ocolit lanțurile montate de primărie al căror rol este de atenționare a șoferilor cu autovehicule înalte despre limita de înălțime a pasajului și imediat autocarul s-a lovit de limitatorul de înălțime. Potrivit primelor verificări, șoferul avea viteza de 60 de kilometri pe oră. Mai mult, acesta se pare că ar fi condus nu mai puțin de 16 ore, fără oprire.

Conducătorul autocarului, în stare de șoc

Pentru început s-a crezut că șoferul grec este băut sau drogat, scrie gândul.ro. Bărbatului i s-au făcut toate testele, din care a reieșit că după accident a fost în stare de șoc. Deocamdată nu au putut fi interpretate datele de pe tahograf întrucât durează ceva până când vor fi traduse din limba greacă.

În ceea ce-l privește pe șofer, acesta va rămâne în libertate. Mai mult ca sigur el va fi audiat de autoritățile din România, apoi va putea să se reîntoarcă în Grecia. Polițiști au deschis dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.

Presa din Grecia spune că autocarul a pornit la drum cu doi șoferi, dar unul a făcut toxiinfecție alimentară. Astfel că șoferul care a produs accidentul a condus peste 12-13 ore, iar oboseala poate fi una din cauzele producerii acestui teribil eveniment.

„Șoferul trebuia să știe gabaritul mașinii”

Pe de altă parte, Monica Duțu, inginer proiectant de drumuri și poduri a declarat pentru Libertatea că șoferul trebuia să știe gabaritul mașinii. „Autocarul are număr de înmatriculare străin. Foarte probabil șoferul nu cunoștea Bucureștiul și circula cu aplicație de navigație. Aceste aplicații nu au informații de gabarit, iar majoritatea utilizatorilor nu setează tipul de vehicul pe care îl conduc.

„La noi în țară sunt folosite des, pe sub căi ferate sau pe drumuri. Le puteți vedea adesea”

Astfel de limitatoare de înălțime sunt uzuale în România, nu știu dacă și afară, pentru că nu am cercetat asta, dar la noi în țară sunt folosite des, pe sub căi ferate sau pe drumuri. Le puteți vedea adesea. Sunt niște bare, grinzi, vopsite în culori alb-galben de obicei, care au limitatorul de viteză deasupra, construite din fier și nu din ciment care au scopul de a proteja pasajul de accidente, pentru că reparația unui pasaj costă mai mult decât înlocuirea unei bucăți metalice”, a afirmat specialistul.

„Șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic. Acum ai pus GPS-ul și mergi. Dar GPS-ul nu știe ce înălțime ai”

La rândul său, vicepreședintele Asociației Pro Infrastructura menționează că șoferii s-au învățat să conducă după cum le arată GPS-ul. Și de cele mai multe ori, nu e de ajuns. “Șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic Aceeași ipoteză o enunță și vicepreședintele Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea: „Aici avem mai mulți factori.

Problema este că șoferii s-au învățat prost, merg după cum îți arată aplicațiile de trafic. Acum ai pus GPS-ul și mergi. Dar GPS-ul nu știe ce înălțime ai. Înțeleg că era vorba de un autocar cu turiști străini. Probabil șoferul nu cunoștea orașul și e posibil să fi folosit aplicația”, susține Ionuț Ciurea. Autocarul a ajuns la Brigada de Poliție Rutieră și va fi supus unor expertize.

Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre ce înseamnă ore întregi de condus

„16 ore de condus înseamnă echivalentul aproape a stării de ebrietate pentru că deja dupa 4 – 6 – 8 ore începi să nu mai ai reflexe, să nu mai auzi bine, nu mai ești atent. Când ești aproape de destinație organismul se relaxează și dă comandă că ai ajuns, practic atunci se simte cel mai mult starea de oboseală. Infrastructura a agravat greșelile făcute de șofer pentru acel limitator de înălțime ar fi trebuit fie să nu se miște deloc, fie ar fi trebuit să cedeze la un moment dat și să se rupă. Nu a funcționat nici una, nici alta”, a spus Titi Aur.