Actual

Românii nu mai au bani! Cum le afectează asta concediile

grevia vacanta (sursă foto: CN Travel)

Chiar dacă este sezonul vacanțelor, mulți români aleg să nu părăsească orașul în care locuiesc. Cel puțin, nu pentru mult timp. Iar principalul motiv pentru această decizie, în afara problemelor de ordin administrativ cu care ne confruntăm (spre exemplu, zilele de concediu), este legat de partea financiară.

Un studiu făcut de ZF arată că majoritatea românilor nu au un buget mai mare de 3.000 de lei atunci când hotărăsc să plece într-o vacanță prelungită. Iar bugetele și mai reduse le aduc vacanțe de 3-4 zile; alții pur și simplu nu mai pleacă deloc din cauza poverii financiare pe care ar reprezenta-o o excursie în țară sau în afara ei.

Destinațiile preferate ale celor care totuși pleacă

Este un lucru deja știut că litoralul românesc își pierde susținătorii. Se pare că dintre românii care au participat la acest studiu, 20% au plecat într-o destinație externă. Foarte multe persoane de la noi din țară preferă lirotalul bulgăresc, grecesc, dar și pe cel din Turcia. Un motiv pentru asta este multitudinea de oferte all-inclusive din aceste spații.

De asemenea, 43% dintre români au plecat vreme de numai 3-4 zile, chiar dacă pe teritoriul țării noastre. Ei au făcut acest lucru, cel mai probabil, din considerente de economisire a banilor, dar și a zilelor de concediu. Întrucât totul s-a scumpit, iar Mamaia, Vama Veche și Costinești, cele trei cele mai populare destinații turistice de pe litoralul nostru, au niște prețuri care adesea depășesc valorile vecinilor de la sud.

Motivele plecării în sejur

Se pare că majoritatea angajaților români care își iau niște zile libere o fac pentru a se bucura de odihnă – mai precis, 56% dintre respondenți. 13% sunt mai interesați de vizitarea unor monumente istorice, iar 30% sunt dedicați atât repausului pe plajă, cât și plimbărilor lungi, în căutarea istoriei și culturii. Cel mai rar motiv pentru care se pleacă în vacanță, însă, este acela de a face cumpărături în destinații deosebite. Așadar, shoppingul la Milano nu este neapărat parte din idealul de sejur al celor mai mulți români.

Românii își doresc de asemenea să-și asigure locurile la obiectivele turistice din timp și fără stresul cozilor interminabile. Astfel, 37% își achiziționează biletele online. Însă majoritatea se îndreaptă către casele de bilete – un motiv pentru asta poate fi și aplicarea mai ușoară a reducerilor pentru persoane din categorii de vârstă și sociale care sunt eligibile pentru discounturi.

Un alt aspect interesant scos la iveală de ZF este dorința românilor de a se ocupa pe cont propriu de planificarea călătoriilor, majoritatea alegând să nu apeleze la serviciile agenților de voiaj.