Diverse

S-a decis. Vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula în anumite zone din Capitală

S-a decis. Vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula în anumite zone din Capitală

Accesul vehiculelor mai mari de 3,5 tone va fi restricționat în zona Pieței Unirii. Această decizie s-a luat în urma problemelor care au tot apărut în ultima perioadă în această zonă, după ce Pasajul Unirii a fost renovat.

Ieri, 19 ianuarie a.c., în ședința Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, a fost aprobat planul de măsuri suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.

„Planul a fost elaborat de către echipa de management tehnic a Sectorului 4 al Municipiului București, în colaborare cu specialiștii Brigăzii de Poliție Rutieră, ai Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București și ai Universității Tehnice de Construcții București, ca urmare a incidentelor petrecute atât în interiorul Pasajului Unirii, cât și în exteriorul acestuia, în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023.

Scopul acestor măsuri suplimentare de semnalizare a regimului de înălțime instituit pentru circulația prin Pasajul Unirii este acela de a reduce la maximum posibil numărul incidentelor similare celor care au avut loc în ultimele cinci luni la nivelul pasajului rutier”, se spune în comunicatul transmis de Primăria Sectorului 4.

Restricția intră în vigoare în maxim 60 de zile, după ce Planul de Sistematizare a fost aprobat, iar indicatoarele montate.

În zona Pieței Unirii vor putea să circule însă ambulanțele și mijloacele de transport în comun. Specialiștii din sectorul 4 susțin că vor face tot ce le va sta în putință să crească gradul de siguranță în urma lucrărilor de infrastructură.

Circulație restricționată în Piața Unirii

Ca urmare a tasării șoselei deasupra pasajului și plașeului, Primăria sectorului 4 a cerut această restricționare a mașinilor mai mari de 3,5 tone, altfel ar fi pus în pericol traficul rutier de suprafață.

Pe 18 ianuarie a fost restricționată circulația rutieră de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, precum și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu.

„În perioada imediat următoare, ambele zone în care au fost identificate tasările vor fi verificate de experţi, care au misiunea de a afla care sunt cauzele ce au generat această situaţie, precum şi de a găsi cele mai potrivite soluţii pentru remedierea deficienţelor în cel mai scurt timp posibil”, se arată în comunicatul de presă al Primăriei Sectorului 4.

După ce asfaltul a cedat, Platoul Unirii este încadrat în clasa de risc 4 dintr-un total de 5 puncte.

„Este dramatic ce se întâmplă”

“O conductă veche de peste 30 de ani care a cedat, a permis acumularea apei in subteran si mai mult a permis infiltrarea apei in sistemul constructiv al Pasajului Unirii. Lucrarea a fost predată celor de la Apa Nova pentru remedierea situației in cel mai scurt timp posibil”, a declarat Violeta Boerescu, reprezentant Primăria Sector 4.

De asemenea, Gheorghe Pătrașcu, fost arhitect șef al Capitalei, a mărturisit că: “Este dramatic. Deja a depășit o oarecare limită a suportabilului. În momentul în care nu mai există sprijinul planșeului va ceda și se va lăsa cu niște efecte. Sigur, probabil vor fi și niște victime”.