Info Actual

Info Actual > Economic > Schimbări luate de companii pentru supraviețuire în companii. Pandemia a forțat deciziile
Economic

Schimbări luate de companii pentru supraviețuire în companii. Pandemia a forțat deciziile

Schimbări luate de companii pentru supraviețuire în companii. Pandemia a forțat deciziile

Companiile din întreaga lume au fost nevoite să se adapteze noilor condiții impuse de pandemie și să-și regândească modelul de business. Pandemia a forţat mii de companii să apeleze la comerțul electronic pentru supraviețuire, iar unul dintre marii câștigători ai tendinței, pe lângă gigantul american Amazon, este compania canadiană Shopify.

 

Capitalizare fabuloasă a companiilor din domeniul IT

Spre deosebire de Amazon, platforma canadiană îi ajută pe antreprenori să-și înființeze propriile magazine online, iar vizibilitatea sa a crescut vertiginos pe timpul crizei, transformând-o în cea mai valoroasă companie din Canada scoasă la bursă, cu o capitalizare de aproximativ 170 de miliarde de dolari.

Shopify a fost fondată în urmă cu 15 ani, la Ottawa. Platforma este tot mai populară printre antreprenori datorită simplității. Numărul magazinelor nou-create pe platforma sa a crescut cu 71% în al doilea trimestru față de cel precedent. Sistemul permite crearea unui site de comerţ electronic în câteva click-uri, în condițiile în care tot mai mulți comercianți și producători au fost obligați de pandemie să renunțe la vânzările tradiționale.

Președintele Shopify, Harley Finkelstein, spune că lumea comerțului, așa cum era imaginată pentru 2030, a devenit realitate în acest an:

“COVID le-a dat ocazia oamenilor să-şi regândească afacerile, pentru că, sincer, lucrurile care mergeau odată nu mai funcționează în prezent”.

Experții cred, totuși, că firma canadiană este supraevaluată pentru că nu se știe cum va evolua comerțul electronic odată cu încetarea pandemiei. Harley Finkelstein spune, însă, pentru France Presse că actuala criza sanitară a accelerat în mod permanent creșterea comerțului online, pentru că oamenii au descoperit că pot cumpăra produse diferite față de cele din magazinele fizice și tot mai mulți vor să le obțină direct de la producători.