Economic

Strategii Esenţiale Pentru Optimizarea Clasamentului Unui Site

Strategii Esenţiale Pentru Optimizarea Clasamentului Unui Site

Cu toate că nu se cunosc în întregime algoritmii folosiţi de motoarele de căutare pentru a clasifica site-urile şi, mai mult decât atât, aceştia se schimbă regulat, datele relevă că strategiile de SEO off-page au o pondere de până la 50% în optimizarea clasamentului.

Toate acţiunile realizate pentru optimizarea SEO a unui site care sunt în afara acestuia poartă denumirea de SEO off-page şi sunt esenţiale pentru clasarea cât mai bună în rezultatele motoarelor de căutare. Se bazează pe crearea sau obţinerea de linkuri pe site-uri cunoscute şi au ca scop îmbunătăţirea percepţiei utilizatorilor asupra mărcii şi creşterea credibilității şi autorității site-ului.

Motoarele de căutare analizează mai mulţi factori pentru a stabili clasamentul în rezultatele de căutare, iar unii ţin de surse din afara site-ului. Optimizarea SEO off page implică strategii de promovare a site-ului în medii care sunt o garanţie pentru calitatea conţinutului, crearea de backlinkuri, activitate pe reţelele sociale şi multe altele.

Pe scurt, dacă SEO on-page cuprinde toate optimizările realizate direct pe site, SEO off-page se referă la acţiunile realizate în afara site-ului. Ambele tipuri de optimizare sunt la fel de importante pentru a obţine şi a păstra o poziţie cât mai bună în rezultatele căutărilor.

 

Construirea de linkuri

 

Link-urile către site-ul tău postate pe alte site-uri se numesc backlinkuri şi pot fi văzute drept voturi de încredere pentru marca ta. Cu cât obţii mai multe backlinkuri, cu atât ai mai multe voturi de încredere care îţi cresc autoritatea şi vei fi mai bine văzut şi clasat de motoarele de căutare.

Altfel spus, pentru a fi mai bine văzut, este necesar ca alte site-uri să garanteze pentru tine, iar acest lucru se face prin backlinkuri. De aceea, crearea linkurilor externe este prima pe lista strategiilor de SEO off-page.

Backlinkurile pot fi linkuri obţinute natural atunci când clienţii sau editorii de conţinut menţionează site-ul tău sau linkuri create care implică efort şi necesită redactarea de conţinut în care, pe o ancoră bine aleasă, să fie plasat un link către site-ul tău. Pentru a nu fi penalizat de motoarele de căutare, este  important ca strategiile folosite pentru a obţine backlinkuri să fie oneste.

 

Factori de care să ţii cont în creare de linkuri

 

În timp, motoarele de căutare au devenit mai atente şi mai stricte în evaluarea backlinkurilor şi eliminarea strategiilor de tip black hat. Odată ce au descoperit valoarea lor, cei care se ocupau de marketingul online au apelat la toate strategiile posibile pentru a obţine cât mai multe linkuri externe, de la a posta pe forumuri până la a plăti pentru postarea lor pe diverse site-uri.

Nu este de mirare că motoarele de căutare au început să penalizeze plasarea linkurilor în mod nenatural sau mai puţin onest. De aceea, pentru a obţine backlinkuri valoroase, trebuie să ţii cont de câţiva factori:

●       Să ai cât mai multe site-uri de referinţă. Cu cât sunt mai multe domenii diferite care direcţionează utilizatorii către site-ul tău, cu atât ai mai multe voturi de încredere.

●       Site-urile care te menţionează să aibă autoritate şi să fie cât mai populare. Nu este suficient doar să ai mai multe site-uri care te menţionează. Dacă vrei să obţii rezultate cât mai bune, trebuie ca acestea să aibă autoritate cât mai bună.

●       Linkurile să fie cât mai relevante pentru site-ul tău, adică să vină din partea unor site-uri care au legătură cu nişa ta de activitate. De asemenea, să fie cât mai noi.

●       Să foloseşti ancore descriptive şi relevante care să nu sune a spam.

 

Prezenţa în social media

 

Reţelele de socializare sunt un alt instrument puternic de promovare a mărcii, de a creşte autoritatea domeniului şi de a fi văzut cât mai bine de motoarele de căutare. Atunci când postezi pe reţelele sociale, de fapt direcţionezi traficul către site-ul tău. Motoarele de căutare văd că obţii trafic din diverse surse şi înţeleg că ai conţinut atractiv şi de calitate şi te vor vedea mai bine.

De aceea, este extrem de important să fii activ şi să postezi regulat pe reţelele de social media. În plus, cu cât te vei implica mai mult, cu atât vei avea mai multe redistribuiri, backlinkuri şi clickuri şi va creşte autoritatea site-ului tău.

 

Instrumente folosite în SEO off-page

 

Dacă vrei să ai rezultate cât mai bune în strategiile SEO off-page, ai nevoie şi de instrumente care să te ajute. Iată câteva dintre acestea:

 

●       Va fi util un verificator de backlinkuri care să îţi furnizeze informaţii despre site-urile care te menţionează, autoritatea acestora, ancore etc. Unul dintre acestea este SEMrush care îţi permite să faci comparaţii cu site-urile concurente şi să identifici zonele care se pot îmbunătăţi.

●       Folosește un instrument de monitorizare a mărcii precum software-urile de gestionare a reţelelor sociale. Acestea îţi permit atât să urmăreşti postările referitoare la marca ta, cât şi la cele concurente. De asemenea, îmbunătăţesc aplicaţiile de marketing cu funcţii SEO on-page precum auditul, recomandări pentru subiecte sau cuvinte cheie.

●       Apelează la un instrument pentru identificarea oportunităţilor de blogging pentru invitaţi, cum ar fi extensiile care îţi permit să obţii valori instantanee despre orice site şi să stabileşti dacă este sau nu potrivit pentru tine.

●       Și nu în ultimul rând, strategiile off-page trebuie combinate cu cele on-page. Acestea lucrează împreună pentru a crea o imagine cât mai bună a mărcii şi a te poziţiona cât mai sus în căutări. Prin urmare, nu trebuie să uiţi de instrumentele de optimizare SEO on-page.

 

Concluzii despre SEO off-page

 

SEO off-page are la bază interacţiunea cu utilizatorii şi se bazează în mare măsură pe comportamentul oamenilor, adică pe faptul că ei vor recomanda sau vor face referiri doar le ceea ce le place. Chiar şi produsele din magazinele fizice apreciate de consumatori sunt recomandate verbal şi devin uşor populare şi căutate. La fel este şi cu SEO off-page. Dacă ai ceva de calitate, utilizatorii online vor fi încântaţi să vorbească despre tine şi te vor promova, iar tu vei obţine backlinkuri care te vor poziţiona mai bine în motoarele de căutare.

Ca o concluzie finală, optimizarea SEO off-page a site-ului tău constă în îmbunătăţirea modului în care eşti perceput de utilizatori. Obţinerea de backlink-uri de la site-uri cu autoritate şi redistribuirile postărilor de pe social media sunt percepute de motoarele de căutare ca fiind cele mai valoroase voturi de încredere şi te vor clasa mult mai sus în rezultatele căutărilor.