Actual

Studiu Kiwi: Tendințele de călătorie ale românilor. Ce destinații aleg în funcție de sezon

Studiu Kiwi: Tendințele de călătorie ale românilor. Ce destinații aleg în funcție de sezon
sursa foto playtech

Românii sunt foarte pasionați de călătorii. Conform unui studiu realizat de Kiwi, oamenii călătoresc cel mai des în timpul lunilor de vară. De asemenea, perioada de vacanță este mai lungă în sezonul cald. La nivel de destinații, Italia rămâne favorita românilor. Aceștia aleg călătorii în această țară, indiferent de anotimp.

 Românii aleg destinații de călătorie diferite în funcție de anotimp? Caută vacanțe mai lungi primăvara sau toamna? Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, s-a uitat la zborurile rezervate de români prin platformă pentru călătorii între decembrie 2022 și decembrie 2023* pentru a vedea cum călătoresc de la un sezon la altul.

Tendințele de călătorie ale românilor

Indiferent de anotimp, țara preferată a românilor este Italia, însă orașul lor preferat este, surprinzător, nu unul italian, ci Londra. Principalele 5 orașe și țări favorite rămân aceleași pe toată durata anului, însă își schimbă pozițiile în funcție de sezon. De asemenea, în jur de o treime dintre românii care și-au rezervat bilete prin Kiwi.com le-au achiziționat cu 21 și până la 60 de zile înainte de data plecării.

Iarna – Cea mai accesibilă

În ordinea preferințelor, românii vizitează Italia, Regatul Unit, Spania, Germania și Franța, mai ales, însă orașele lor favorite sunt Londra, Milano, Bruxelles, Roma și Paris. În mod curios, iarna este singurul anotimp în care Viena este în top 10 destinații – probabil datorită faimosului târg de Crăciun.

În medie, românii și-au rezervat vacanțele de Crăciun cu 24 de zile înainte de plecare, și au petrecut, în medie, 6 zile la destinație. Ei au plătit 108 euro pe bilete, în medie, ceea ce face iarna cel mai accesibil sezon.

Primăvara – Perfectă pentru city-breaks mai lungi

Țările favorite își schimbă puțin pozițiile în top pe măsură ce vremea devine mai caldă: Italia rămâne prima, urmată de Spania, Regatul Unit, Franța și Germania, la fel și orașele – Londra, Milano, Paris, Roma și Bruxelles.

Vacanțele de primăvară sunt rezervate cu 28 de zile înainte, în medie, și sunt mai scurte ca cele din timpul iernii cu o zi, în medie – cu toate acestea, primăvara este anotimpul în care românii rezervă mai multe vacanțe mai lungi: 15% dintre ei aleg șederi de 4 până la 6 zile, iar 8% petrec între 7 și 10 zile în vacanță. Prețurile cresc ușor, având o medie de 118 euro.

Vara – Când românii călătoresc cel mai mult

În mod natural, vara este anotimpul în care românii călătoresc cel mai mult – o creștere cu 29.7% a numărului de rezervări efectuate pe Kiwi.com comparativ cu iarna. Topul țărilor rămâne același ca în cazul primăverii, numai Franța și Germania fac schimb de poziții, la fel și Roma și Bruxelles, în cazul orașelor.

Fereastra medie de rezervare a biletelor este mai mare, de 40 de zile, în medie – se pare că românilor le place să își facă planuri din timp pentru vacanța de vară. De asemenea, durata medie a vacanțelor este cea mai mare în timpul verii, de 7 zile, iar 11% dintre români și-au rezervat vacanțe de 7-10 zile și au plătit 138 de euro pe bilete, în medie.

Toamna – Vacanțe în extra-sezon

Temperaturile fiind similare, românii preferă atât țările cât și orașele în aceeași ordine ca primăvara și în timpul toamnei – se pare că le place să aleagă lucruri pe care le cunosc deja.

Pentru toamna acestui an, rezervările au fost efectuate cu 35.6 zile în avans până acum, însă se așteaptă ca românii să mai rezerve zboruri pe Kiwi.com și în noiembrie pentru călătorii în această lună, din moment ce 12% dintre ei preferă oferte last-minute pentru toamnă. Durata medie a vacanțelor este de 5 zile, iar biletele de avion costă, în medie, 125 de euro.

*Zboruri rezervate de români pe Kiwi.com până la data de 2 noiembrie 2023, pentru călătorii între 1 decembrie 2022 și 1 decembrie 2023.

Despre Kiwi.com

Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă și cu peste 1200 de angajați la nivel global. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opțiuni de călătorii și prețuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea. Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informațiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări. În medie, în fiecare zi sunt vândute 70.000 de locuri.