Info Actual

Info Actual > Culinar > Substante benefice si miraculoase. Nutritionist: Un strop de grasime ne “unge” pe suflet
Culinar

Substante benefice si miraculoase. Nutritionist: Un strop de grasime ne “unge” pe suflet

Substante benefice si miraculoase. Nutritionist: Un strop de grasime ne

Substante benefice si miraculoase. Mihaela Bilic, medic nutritionist, a oferit informatii pretioase despre micronutrienti si fitonutrienti. Iata tot ce trebuie sa stii!

„Betacarotenul și licopenul sunt nutrienți dependenți de grăsime. Cu toții știm că legumele sunt sănătoase. Dar nu macronutrienții, adică conținutul de proteine, glucide și grăsimi le fac atât de valoroase, ci conținutul de micronutrienți sau mai degrabă de fitonutrienți – acele substante benefice si miraculoase, cu nume complicate, care există doar în plante.

Ideal cât mai intens și mai diferit colorate, spune Mihaela Bilic, nutritionist.

Legumele conțin peste 85% apă, urme de proteine și grăsimi, un strop de glucide și multe fibre. Deci la capitolul calorii nicio grijă, nu există limită de cantitate, puteți abuza. Cu cât mai multe legume, cu atât mai bine – ideal cât mai intens și mai diferit colorate.

Pigmenții vegetali care dau culoare legumelor sunt substanțele responsabile de efectele benefice asupra sănătății. Printre ele beta-carotenul, un precursor de vitamina A care se găsește în toate legumele de culoare verde închis, roșu sau portocaliu. Apoi este licopenul, pigmentul din roșii, care are un efect de protecție al pielii împotriva acțiunii nocive a razelor ultraviolet.

Mihaela Bilic: Ce trebuie știut despre acești fitonutrienți?

Că sunt liposolubili, adică nu pot fi absorbiți și folosiți în organism decât în prezența grăsimii. Așa că la orice salată de roșii este nevoie de un strop de ulei sau un pic de brânză. La orice tocăniță, zacuscă sau ghiveci de legume este nevoie fie de ulei, fie de o bucățică de carne sau pește care au grăsime. Chiar și legumele proaspete, bastonașe sau salată, nu se mănâncă goale, ci cu un pic de dressing/sos sau câteva felii de mezeluri, brânzeturi, măsline, semințe etc.

Un strop de grăsime ne “unge” pe suflet, la propriu și la figurat

Natura ne-a făcut omnivori tocmai pentru că trebuie să mâncăm puțin din toate și să le combinăm pe toate. Iar pigmenții vegetali sunt cea mai bună dovadă că legumele se asociază de minune și cu produsele vegetale și cu produsele animale. Iar un strop de grăsime ne “unge” pe suflet, la propriu și la figurat”, a scris medicul nutriționist Mihaela Bilic pe Instagram.