Economic

Taxa pe lux. Ce este și cine trebuie să o plătească

O nouă obligație fiscală a fost introdusă de către stat. Imobilele și autovehiculele scumpe sunt acum supuse atenției Autorității Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Este vorba despre o nouă taxă, numită „taxa pe lux”. Acesta va fi impusă pentru proprietățile rezidențiale și autoturismele scumpe. Taxa reprezintă  0,3% din suma care depășește 2,5 milioane de lei pentru locuințe, echivalentul a aproximativ 500.000 de euro. Pentru mașini, procentul este valabil pentru sumele care depășesc 375 de mii de lei, adică 75.000 de euro.

Contribuabilii sau reprezentanții lor autorizați sunt responsabili de completarea declarației. Declarația trebuie să fie transmisă electronic către organul fiscal central la care persoana fizică sau juridică este înregistrată ca plătitor de impozite și taxe.

Taxa pe lux

Conform prevederilor legale, formularul de declarare trebuie înaintat până la data de 30 aprilie a fiecărui an fiscal.

„Conform Legii 296/2023, impozitul special va viza, începând de anul viitor, casele și mașinile scumpe, astfel:

-persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, au în proprietate/ proprietate comună clădiri rezidențiale situate în România dacă valoarea impozabilă a clădirii depășește 2.500.000 de lei (~ 500.000 de euro);
-persoanele fizice și persoanele juridice care au în proprietate autoturisme înmatriculate/ înregistrate în România a căror valoare de achiziție individuală depășește 375.000 de lei (~ 75.000 de euro)”, se arată în proiectul  ANAF.

Pentru cei care au finalizat deja procesul de predare-acceptare a vehiculului, taxa trebuie achitată pentru perioada rămasă până la expirarea celor cinci ani de la acea dată. Într-o abordare alternativă, pentru cei care se vor implica în viitoarele procese de predare-acceptare a autoturismului, taxa va fi datorată pe o perioadă de cinci ani, începând din anul fiscal al procesului de predare-acceptare, conform informațiilor publicate de Adevărul.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va stabili formatul și conținutul declarației necesare în astfel de circumstanțe. Persoanele interesate vor trebui să completeze și să depună cererea la ANAF conform prevederilor stabilite, potrivit Adevărul.

Jalba Claudia Andreea

Recent Posts

Schema care poate dubla pensiile din septembrie! Cum poți primi o creștere de până la 10%

Dorina Barcari a dezvăluit schema prin care pensiile cele mai mici vor fi majorate începând…

6 ore ago

Impozitarea muncii în România, în topul UE. Marcel Ciolacu: „Eu nu pot să risc să vin cu scăderi de impozitare”

Premierul Marcel Ciolacu a subliniat că impozitarea muncii în România se numără printre cele mai…

7 ore ago

Guvernul a decis să nu mai majoreze salariul minim! Coaliția nu are bani pentru toate promisiunile făcute

Guvernul a decis să nu mai majoreze salariul minim de la 3.300 la 3.700 de…

8 ore ago

Semafoarele ar putea avea patru culori! Ce s-ar putea schimba

Pe măsură ce vehiculele auto și camioanele devin tot mai avansate din punct de vedere…

9 ore ago

Taloanele de pensie sunt aproape gata! Seniorii vor afla cât au de primit în urma recalculării

Anul 2024 aduce cu sine multiple schimbări pentru pensionarii din România. Așteptările sunt ridicate în…

10 ore ago

Programul Național pentru Creșterea Natalității revine! Cuplurile primesc câte 10.000 de lei

Programul Național pentru Creșterea Natalității, susținut de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, va…

11 ore ago

This website uses cookies.